moeilijke keuzes tussen 2 laptops kan niet kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eljonko

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Goedemiddag,

Ik zit te twijfelen tussen 2 laptops en kan geen keuze maken.

het gaat om deze 2

een asus k52dr ex285v of de samsung np r 540 ja

Welke is sneller een beter voor gamen en fotobewerking en dagelijks gebruik.
Ik mag ook graag pokeren met multi tafels dus de laptop staat dan gerust tijden aan.
De asus is 450€ en de samsung 489€

Staat een phenom gelijk aan een i7? of is de i5 zelfs al sneller of gelijkwaardig?

Ik hoop dat jullie mijn keuze wat makkelijker kunnen maken.

linkje asus
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/K52DR-EX285V,10259,14845,172373.html

linkje samsung
https://www.afuture.nl/products/205...ershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

gr eljonko

De Samsung heeft een I5 met een benchmark van 2729, de asus 2156. Dus de Samsung is een stukje sneller op CPU gebied. De Samsung staan geen grafische gegevens bij, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Gamen ga je met deze 2 modellen niet echt heel goed kunnen.

De processor van de asus is een klein beetje zwakker

maar de videokaart beter ik heb dezelfde videokaart

dan met 512 mb

dus die asus zou je het best kunnen nemen

je kan er wel redelijk een spelletje op spelen niet te zwaar en multitasking zou ook moeten kunnen

gr,

ik weet niet wat de kwaliteit van die videokaarten zijn en weet ook niet wat het geheugen is van die intel kaart (die kaarten schijnen niet super te zijn lees ik online, maar je zou er wel gewoon een spel mee kunnen spelen mits je de kwaliteit gewoon wat lager zet...) daarnaast is die samsung gewoon wat sneller in het dagelijkse gebruik en heb je met die i5 veel voordelen van bijvoorbeeld de turboboost en speedstep.

Laatst bewerkt:
Asus!!!

die intel kaart is slecht

mijn hp pavillion dv6

heeft een intel hd en ati radeon hd 5470 die intel hd is best slecht

die ati is best goed in ieder geval sims 3 op hoge setting vloeiend

ik ga voor de asus

Hoi,

Mag ik een alternatief aanbieden zelfde videokaart maar betere processor zie hier

als je vertelt wat je budget is kunnen we een goed alternatief zoeken

misschien zit er iets leuks voor je bij

gr,

Hallo allemaal bedankt voor de reacties. @modag dat is een i3 dat lijkt me dan geen verstandige keuze want hij is duurder en voor goedkoper heb je of wel een i5(mindere video kaart maar dan kan ik wel mee leven) dan wel een quad core met de zelfde videokaart. Mijn budget is 450€ +- liever niet veel duurder want er moet ook nog wat randapparatuur bij komen. Ik ben geen hardcore gamer het is meer af en toe een spelletje bv gta of zo en dat hoeft niet allemaal op het hoogst te staan als het maar stabiel draaid zonder happeringen. Wel stel ik hoge eisen aan fotobewerking bv het verscherpen van een foto en dan inzoomen op 200 a 300% dat moet wel goed zijn nu weet ik niet of een videokaart daar een groot aandeel in heeft. Kan die intel hd kaart wel normaal een spel kan draaien op redelijke settings? Of is dat echt crap?

gr peter

oh ja liever niet online bestellen hoor daar geen positiefe dingen over tenzij ik achteraf kan betalen dan vind ik het geen probleem.

ps het verschil is 39€ tussen de laptops. de asus is 450 en de samsung 489.

gr peter

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vergeleek hem met de Asus die heeft dus een slechtere processor want de Samsung heeft dus helemaal geen videokaart om een beetje te gamen maar inderdaad een I5 maar voor gamen zou ik voor een beter videokaart kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan