Moeilijke PC Problemen, nieuwe onderdelen gekocht, niet opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.

ofptim

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hey allemaal,

Een tijdje geleden is een nogal groot probleem met men pc - hij werkt niet meer, geeft geen beeld meer - ontstaan. Ik heb al een hele tijd zitten zoeken en ben naar 4 pc winkels gegaan omdat ik niet alle onderdelen had om te testen en uit te sluiten wat stuk was. Ik heb zelf ook heel wat kennis van hardware, maar nu zit ik toch wel even met de handen in het haar.

De (orginele) specs

CPU: intel C2Duo e6850
MB: Gigabyte P35DS3R
RAM: 4GB OCZ DDR2 800 Platinum
HD: 2x samsung 500GB in raid
VID: XFX ATI Radeon 4890
Voeding: Thermaltake Thougpower 750 Watt
Sound: XFI Xtreme Music

Het probleem

beeld viel weg, en bij opstarten pc kreeg ik geen beeld meer, hij starte windows wel nog gewoon op en ik kon al blindelings aanmelden en de pc via mijn netwerk benaderen, ook al blindelings muziek opstarten ging en de geluidskaart en bijhorend pci slot werkte dus nog.

Ik dacht dat de voeding en/of de grafische kaart dus stuk was, ik ben naar verschillende winkels geweest, sommige verklaarde de voeding stuk, andere niet, de grafische kaart was volgens allen stuk. Dan ben ik naar de winkel van aankoop geweest (die ver ligt) en heb de grafische kaart er binnen gedaan, deze gingen ze later testen. De voeding hadden ze onmiddelijk getest en deze was stuk.

Ik heb dan maar een nieuwe voeding (OCZ 600Watt) en grafische kaart (XFX ATI Radeon 5830) gekocht. Maar nu werkt het tot mijn grote teleurstelling nog niet. de pc start op, of hij in windows geraakt weet ik niet, omdat ik een bios reset heb uitgevoerd en daardoor mijn raid instellingen weg zijn en mijn raid array dus niet bereikbaar is. Ik krijg in ieder geval geen beeld. er is wel een verschil met de situatie ervoor. In de originele situatie kreeg ik geen beeld en reageerde het scherm niet (het lampje bleef flikkeren). In de situatie met nieuwe gfx en voeding springt het scherm wel aan (lampje brand continue) en krijg ik in een heel korte flits een deel van de POST te zien waarna ik niets meer te zien krijg, maar het scherm stuurt denk ik wel een zwart beeld uit ipv geen beeld (het is zo een beetje lichter.)

Wat is hier het probleem? moederbord dan toch ook stuk?

Wat ik verder uitgesloten heb
Scherm werkt, getest op andere pc's en laptop en met ander scherm op kapotte pc getest
RAM geheugen werkt ook, getest in andere pc en met ander ram geheugen in kapotte pc getest
Harde schijven werken ook (en deze zijn in principe trouwens niet nodig om beeld te krijgen)

Verder hoop ik ook dat ik mijn nieuwe grafische kaart niet stuk heb kunnen maken door hem in een mogelijk kapot moederbord te stekken?

Goedemorgen,

Zit gewoon even mee te denken hoor zou je niet met andere hd eens kijken en proberen windows te installeren je bent zoals je schrijft de raid kwijt dus ziet hij de windows niet. zo als ik al zeg is zomaar een idee hoor maar ik zou dat proberen.
En anders denk inderdaad dat je moederbord defect is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan