Moeilijke vraag (antwoord met spoed gevraagd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jel-St@r

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Misschien voor sommige geen moeilijke vraag en waarschijnlijk klinkt dit heel dom...

Wist niet waar ik deze vraag moest plaatsen dus doe ik het hier maar....

"Wie weet hoe een Sun Enterprise 250 opgestart moet worden?"

Er zit voorop een sleutelgat, sleutel heb ik erbij kan er mee draaien, naat start-up... zou nu zeggen dat die opgestart zou moeten worden... HELAAS! niet het geval... voeding heeft spanning branden netjes 2 led'jes achter op...

Diegene die hier een antwoord op heeft, waar ik iets mee kan en zinnig is... voor diegene heb ik veel... heel veel... respect!!

Gr JelStar!

Hmm, het is alweer 5 jaar geleden dat ik enkele E250's en E450's van sun beheerde. Maar mijn weten was het een kwestie van de sleutel omdraaien, op het juiste symbooltje zoals op de kast staat. Hooguit enkele minuten geduld hebben, en dan zou die moeten werken.
Als er iets fout is, zou de storinglamp moeten gaan branden.

Wat je ook kan proberen:

Vanuit de poweron sleutel positie, de sleutel draaien naar de diagnostic positie, wacht een minuutje, en dan de sleutel weer draaien naar de power-on positie. Daarna op het SUN toestenbord de power-on knop indrukken.

Dank je voor je tips...

Ik heb het probleem gevonden.. :P

ze zien graag een kap boven op liggen voordat dat dat ding aan gaat... :P

Ooops :)

Volgend probleem nu heb ik een SunRay 1 voor Model nummer 102

Ik zou toch heel graag willen weten wat ik hiermee kan en hoe dit nou weer werkt

(het is een apparaat werkt doormiddel van een smartcard, geen cd-rom, floppy of iets dergelijks)Als ik hem aansluit krijg ik een zandlopern te zien... heb hem zo 10 min. laten draaien... geen verdere reactie van eht beeld

Dit is een "Thin client".
Een "Thin client" is een computertje waarvan de aansturing plaats vind via een server. Alle software welke de thin client gebruikt, draait dus ook op de server.

De smartcard ingang zal denk ik voor authorisatie bedoeld zijn.

Vraag me verder niet naar de werking ervan. Het beste kan je daarvoor de Sun documentatie raadplegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan