Moeilijke(?) vraag Norton Ghost 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Berichten
295
Ik heb een pc met 2 schijven. 1 schijf met o.a. C (en dus mijn Windows XP-besturing) is in NTFS geformatteerd en de tweede schijf is in FAT 32 geformatteerd. Als ik nu met Norton Ghost een image maak van C (dus op NTFS) en deze image wegzet op mijn tweede schijf in FAT 32 kan dit dan een probleem zijn bij het terugzetten van de image? Bij mij is het al eens fout gelopen doordat halverwege het proces werd gevraagd om een zgn. "spanned image file" en bij het aanklikken hiervan deze op de een of andere manier niet herkend werd. Na het afsluiten van dit proces was Windows dermate beschadigd dat mijn pc niet meer opstartte. Dus nogmaals: heeft NTFS samen met FAT 32 invloed op het maken van images?
Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten gkesler
 
Hallo,

Ik maak mijn backups op identieke manier en heb nooit problemen hiermee gehad.

Succes Mimi
 
Bedankt Mimi!

Ik begrijp maar niet wat die zgn. "spanned image file" betekent. Als er een image wordt gemaakt staan er in de bewuste map telkens 2 bestanden: een imagebestand met de benoeming zoals ik die gegeven heb en een bijbehorend "spanned image file"
Geen idee wat dit betekent?


groeten gkesler
 
"spanned image file" , betekend dat je image file in stukken wordt verdeeld.
Normaal moet je met terug zetten hier geen problemen mee hebben.
 
Dankjewel crash!

Ik overweeg ook nog om ghost 9.0 aan te schaffen vanwege de Nederlandse vertaling. Ik vind met name zo'n imageprogramma wel handig in het Nederlands vooral omdat het zulke belangrijke software is waarbij er vanalles mis zou kunnen gaan. In ieder geval heb ik door jullie weer iets geleerd.
Nogmaals bedankt!

gkesler
 
Ik heb Ghost 9.0 en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Je kunt ook van tijd tot tijd Ghost zelf de image automatisch laten updaten.(week,dag, maandelijks)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan