Moeilijke vraag voorzien van pict: Indeling programma's inkorten (van het startmenu).

• Onderwerp starter Onderwerp starter RHA82
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RHA82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Hallo Ik heb een vraag over het onderdeel Programma's van het Klassieke startmenu.
Ik weet dat Windows XP een oplossing heeft om de programma's die getoond worden in rijen naast elkaar, die in een kolom te zetten door simpel weg de optie 'door programma's bladeren' aan te zetten. Echter moet er ipv deze optie nog een andere optie zijn die ervoor zorgt dat de overige programma's netjes worden opgeborgen. Om mijn vraag duidelijk te maken heb ik in de bijlage een voorbeeld plaatje.

Weet iemand hoe ik deze functie kan aan zetten??

En als men hier geen oplossing voor weet, bij wie zou ik de vraag dan kunnen stellen?
Bij microsoft zelf zeker... :confused:

Ik hoor het wel
Met vriendelijke Groet

Roy

Bijlagen

• HelpmijForumVraag.gif
    HelpmijForumVraag.gif
    40 KB · Weergaven: 38
Je kunt bij de eigenschappen van het startmenu bij aanpassen en geavanceerd alle instellinhen vinden.

Overigens pas ik gewoon die mappen aan in C:\Documents and Settings\ACCOUNTNAAM\Menu Start en C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's.

bij wie zou ik de vraag dan kunnen stellen?
Bij microsoft zelf zeker... :confused:I

Mss nog een kleine aanvulling: die vraag wordt idd door MS zelf beantwoord in de Help en ondersteuning van XP. Na intypen van 'menu start' kan je o.a. dit aantreffen:

De manier wijzigen waarop Alle programma's wordt geopend vanuit het menu Start
Klik met de rechtermuisknop op de knop Start en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Menu Start op Menu Start en klik vervolgens op Aanpassen.
Schakel op het tabblad Geavanceerd het selectievakje Submenu's openen als de muisaanwijzer erop wordt geplaatst in.
De volgende keer dat u op Start klikt en Alle programma's aanwijst, wordt een lijst met beschikbare programma's weergegeven.

Opgelost, Geduld doet schone zaken...

Ok, Probleem heeft zich automatisch opgelost.
Het punt is dat Windows XP zelf de programma's in de lijst automatisch filterd.
Maar dit heeft tijd nodig. XP kijkt namelijk naar de programma's die jij als gebruiker het meest aanklikt. Na een lange tijd filterd windows de minst of niet aangeklikte programma's weg door de lijst in te vouwen. Zie Plaatje. Als je met de muis op de pijl onderaan klikt krijg je weer de volledige lijst te zien.

Dus windows doet dit automatisch... :) Geen opties voor nodig

Gr. Roy

PS; bedankt voor de reacties.

Bijlagen

• HelpmijForumVraagOpgelost.gif
    HelpmijForumVraagOpgelost.gif
    26,5 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan