• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Moeilijkheden met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

casperbremer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hallo allemaal,

Ik heb moeilijkheden met het maken van 2 formules, zou iemand me hierbij kunnen helpen.

In de bijlage heb ik een tabel staan als voorbeeld.
De bedoeling is dat ik een formule maak die er voor zorgt dat:
- aangeeft wanneer in welk jaar de investering positief word;
- en een formule waarmee ik de investering gelijk of groter is dan bijvoorbeeld 1,2 en daarbij aangeeft in welk jaar dat is.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Hi Casper,

aangeeft wanneer in welk jaar de investering positief zal worden :

Code:
[CODE]=INDIRECT(ADRES(4;VERGELIJKEN(GROOTSTE($C$3:$M$3;AANTAL.ALS($C$3:$M$3;">0"));$C$3:$M$3;)+2))
[/CODE]

Hi Casper,

aangeeft wanneer in welk jaar de investering positief zal worden :

Code:
[CODE]=INDIRECT(ADRES(4;VERGELIJKEN(GROOTSTE($C$3:$M$3;AANTAL.ALS($C$3:$M$3;">0"));$C$3:$M$3;)+2))
[/CODE]

Hee bedankt!

Het heeft geholpen en de 2de formule die ik zocht kan ik er ook volgens mij mee maken, dus helemaal toppie!!!

Ik dacht dat ik de formule die ik van Joske had gekregen zo kon maken, dat ik mijn 2de vraag ook zou kunnen maken.
Maar dat ik niet gelukt.
Het is ook nog wat moeilijker geworden. Uit de formule van Joske komt een jaartal uit wanneer ik winst ga maken. Daarboven staat dan de investering die ik nog heb. In dit geval (jaar 4; investering 11000). Ik moet nu kijken wanneer dus die investering is terug verdient en dat is dus in dit geval in jaar 9.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen!
Alvast bedankt!

Bijlagen

hallo casperbremer

balans rijtje toegevoegt

en daarna ongeveer de zelfde formule gebruikt

groet sylvester

Het bestand van Sylvester/Joske, met een alternatieve formule toegevoegd.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan