moeite met opstarten win xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Hallo, als ik windows xp pro wil opstarten dan wordt de opstart procedure steeds afgebroken en dan gaat hij fouten controle doen en er worden dan ook steeds bestanden gevonden die beschadigd zijn en die hij dan ook repareerd.
Als hij dan weer opnieuw opstart dan gebeurt weer het zelfde zoals hierboven beschreven etc.
Heb nu, nu ik even de computer aan het lopen heb, een back up gemaakt van mijn hele c schijf inclusief dus het besturingssysteem.
Wil nu windows xp pro opnieuw installeren en nu is mijn vraag :
als ik windows xp pro opnieuw installeer komt hij dan over de oude heen en als ik de back up weer terug plaats draait het oude besturingssysteem dan ook weer of ziet hij de nieuwe xp pro als het besturingssysteem?
Of moet ik 1 back up maken van de c schijf zonder windows er op?

Met vriendelijke groeten
:(

Lijkt me beten om windows schoon te installeren, dus de harde schijf te formatteren en dan windows er schoon op.

Als windows steeds fouten detecteert en repareert zou ik de harde schijf eens scannen op integriteit.
Misschien is er iets mis met de harde schijf.

begrijp het maar nog 1 vraagje

Oke zal dan de c schijf formatteren en windows xp pro schoon installeren maar als ik dan nu de back up terug plaats die ik gemaakt van de complete c schijf zal hij dan de oude windows xp dan niet zien, die ik ook mee geback uped heb?

Groetjes :D

hoe te scannen op integriteit?

Was vergeten te vragen, sorry, nachtdienst gehad.
Hoe kan ik de c schijf controleren op integriteit?
:(

Re: begrijp het maar nog 1 vraagje

Geplaatst door suuus
Oke zal dan de c schijf formatteren en windows xp pro schoon installeren maar als ik dan nu de back up terug plaats die ik gemaakt van de complete c schijf zal hij dan de oude windows xp dan niet zien, die ik ook mee geback uped heb?
Je moet natuurlijk alleen de mappen en bestanden terugzetten die voor jou van belang zijn.
Bijvoorbeeld Mijn Documenten, of bestanden die je graag wilt bewaren.
Als je de gehele map windows en program files gebackupt hebt hoef je deze natuurlijk niet te vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan