buick
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2001
- Besturingssysteem
- Windows 10/11
Ik heb hier 2 computers op mijn netwerk (router -> switch) hangen; beide met XP pro NL geïnstalleerd.
Ook heb ik op beide systemen bepaalde mappen gedeeld.
Alleen als ik deze nu wil bekijken (bv via Windows commander -> netwerk), dan duurt het bijna 5 minuten voor er ook maar iets gebeurt en ik de mappen ook zie verschijnen.
Als ik dan vervolgens van map wil wisselen op de remote machine dan moet ik weer 5 minuten wachten.
Ik heb inmiddels geprobeert om ook IPX/SPX erbij te zetten maar dat levert geen verbetering op.
De netwerkkaarten en de switch en router zijn allemaal 10/100 Mbit en alles draait op 100 Mbit.
Overige verbinding zoals internet gaat allemaal probleemloos.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee ?
Nico
Ook heb ik op beide systemen bepaalde mappen gedeeld.
Alleen als ik deze nu wil bekijken (bv via Windows commander -> netwerk), dan duurt het bijna 5 minuten voor er ook maar iets gebeurt en ik de mappen ook zie verschijnen.
Als ik dan vervolgens van map wil wisselen op de remote machine dan moet ik weer 5 minuten wachten.
Ik heb inmiddels geprobeert om ook IPX/SPX erbij te zetten maar dat levert geen verbetering op.
De netwerkkaarten en de switch en router zijn allemaal 10/100 Mbit en alles draait op 100 Mbit.
Overige verbinding zoals internet gaat allemaal probleemloos.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee ?
Nico