Moeizame verbinding via intern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik heb hier 2 computers op mijn netwerk (router -> switch) hangen; beide met XP pro NL geïnstalleerd.

Ook heb ik op beide systemen bepaalde mappen gedeeld.
Alleen als ik deze nu wil bekijken (bv via Windows commander -> netwerk), dan duurt het bijna 5 minuten voor er ook maar iets gebeurt en ik de mappen ook zie verschijnen.
Als ik dan vervolgens van map wil wisselen op de remote machine dan moet ik weer 5 minuten wachten.

Ik heb inmiddels geprobeert om ook IPX/SPX erbij te zetten maar dat levert geen verbetering op.

De netwerkkaarten en de switch en router zijn allemaal 10/100 Mbit en alles draait op 100 Mbit.

Overige verbinding zoals internet gaat allemaal probleemloos.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee ?

Nico

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, dat ik d.m.v diverse registertweaks heb kunnen verhelpen.
Ik geloof dat ik een aantal "netwerktweaks" van toegepast had!Speedguide.net

Ik zal daar eens gaan kijken dan. Heb het probleem ook alleen met XP. Toen ik er 98 op had staan ging het goed .
Tnx :)

Voor andere mensen die hetzelfde probleem hebben, het schijnt te liggen aan het TCP protocol, wellicht icm @home maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Op het moment dat ik IPCONFIG /RELEASE geef en mijn IP adres is vrijgegeven , kom ik zonder problemen via IPX in het netwerk. Wellicht dat het via het TCP/IP protocol niet rechtstreeks gaat, maar eerst naar het internet. (@home blocked bepaalde poorten voor bestand en printerdeling)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan