Moet eerst resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaspers37

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
10
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een laptop, xbox 360 en een vaste pc.

De vaste pc met vaste verbinding is geen probleem. Als ik die aanzet krijg ik automatisch verbining op internet. De xbox en de laptop zijn beide draadloos. Die maken verbinding via een router. Als mijn laptop uitstaat en ik die wil aanzetten moet ik eerst de stekker uit de router halen om verbinding te kunnen maken met internet. Als hij opnieuw is opgestart is het probleem opgelost dit geld ook voor mijn xbox, als ik online wil. Mijn pc blijft gewoon door gaan. Wie kan me helpen.
 
Kan je vertellen welke merk en type router je hebt en welke firmware er in zit.

Dan word het makelijker om je te helpen.
 
Lijkt op Mac adres beveiliging

Veel routers laten na een reset even de mac adres beveiliging vallen. Dat is omdat er anders de mogelijkheid bestaat dat je er nooit meer in komt.

Als je dan het mac adres van de beide draadloze toevoegt zal het daarna weer goed gaan.
 
Heb je de router na het update ook ff een reset gegeven.

Is een klein gaatje aan de achter kant. Kan je met paperklip indrukken en vaak dan ff 10 sec vast houden. Hierdoor reset de modem zich naar de fabrieksetting.

En dan alles opnieuw instellen.
 
Ok

Dan lijkt het er op dat je in de Wizzard de verkeerde opzet hebt gekozen.

Je moet overig kiezen, want nu verloopt de toegang via je vast PC
 
Heb je de router na het update ook ff een reset gegeven.

Is een klein gaatje aan de achter kant. Kan je met paperklip indrukken en vaak dan ff 10 sec vast houden. Hierdoor reset de modem zich naar de fabrieksetting.

En dan alles opnieuw instellen.

Alles opnieuw ingesteld, probleem is nog hetzelfde.

Raar dat alles het wel doet als mijn vaste pc aanstaat. Als mijn pc uitgaat blijft alles wel werken op die andere, maar als ik ze net aanzet en mijn pc staat uit krijg ik geen verbinding met internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan