Moet ik bios update doen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuzenE

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Hallo allemaal

Ik heb een probleem waar ik en de computerwinkels niet uit komen.

Ik heb 6mnd geleden een pc via het internet gekocht ( voor weinig ) en nu heb ik telkens het probleem dat mijn pc vast loopt.
Nu heb ik hem al 3x naar een computerzaak heen gebracht ( Azerty ) maar daar kunnen ze het probleem niet vinden.
Ik heb zelf al een nieuwe grafische kaart geplaatst en een nieuwe voeding en extra koeling want mischien lag het daar wel aan ! ( niet dus )
Nu dachten ze bij Azerty dat het een software fout was en ik moest dus maar kijken ( na weer een clean install ) of het probleem terug kwam en met welk programma.
Nu heb ik haast niets op mijn pc staan en het probleem is al weer terug, na een clean install lijkt het probleem ongeveer een week te zijn opgelost en komt daarna terug.
Ik heb alle update's van mijn moederbord , grafischekaart enz handmatig ook nog eens geinstaleerd zodat ik zeker weet dat ze er op staan.
Nu merk ik sinds een aantal dagen dat mijn pc af en toe niet helemaal meer vast loopt maar ( zo lijkt het ) moeite heeft om iets te laden, het beeld blijft staan en na een min werkt muis en toetsenbord niet meer , als ik dan een aantal min wacht gaat de pc gewoon weer verder waar hij mee bezig was !
Dat lijkt me toch geen software probleem of wel ?
Nu zat ik hier te lezen hoe of wat met een bios update , maar daar heb ik dus helemaal geen verstand van en wil eerst zeker weten dat het moet of nodig kan zijn voordat ik zoiets probeer.

Mijn spec zijn:

Asus M2N68-AM2+ Moederbord
AMD Athlon(tm) 64 x2 dualcore processor 5200+ 2,71 Ghz
4Gb DDR2 Ram geheugen
Samsung 320 Gb Hardeschijf
Ati HD Readon 4670 Grafische kaart
Coolmaster 520 Pro Voeding
Cd/Dvd brander
Hp pavilion mx70 beeldscherm
compaq toetsenbord

Mijn bios is : Amibios ?
Versie is : 1101
Bouwdatum : 10/16/09

Als ik op de Asus site kijk kan ik deze versie van de bios niet vinden !! De laatste versie is 1102 als ik goed heb gekeken.

Mijn besturingssysteem is Win7 64bit Home premium

Verder heb ik op mijn pc nog 2 orgi game's staan , windows live , Ccleaner , Avg free virus scanner , adobe reader 8.0

Nu heb ik al overal gezocht en gekeken en kan het probleem nergens vinden, maar mischien is het nodig om een update uit te voeren van mijn bios ??
Aangezien ik daar helemaal geen verstand van heb graag daarbij jullie hulp en advies

Mvg Erik

Laatst bewerkt:
Misschien dat je er handig aan doet om eerst eens het geheugen aan een uitgebreide test te onderwerpen? (Al kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat niet al één van de vorige keren dat de machine bij Azerty stond, is gebeurd)

Je maakt hierboven trouwens een érg interessante opmerking en wel dat het ongeveer een week goed gaat en dan weer terugkomt. Dit riekt mogelijk ook een beetje naar een virusbesmetting. Is de machine op het W W W aangesloten?

Laatst bewerkt:
Ja ik denk dat ze dat ook wel bij Azerty hebben gedaan ! en ik heb zelf ook de geheugen bankjes er 1 voor 1 uit gehaald en gekeken of dat ook iets uit maakte, maar dat hielp ook niets ! ze kunnen dus beide niet goed zijn of het ligt er niet aan.

En mijn pc is zeker aangesloten op het www , heb er gister ook mijn virus scanner overheen laten lopen ( langzame scan ) en daar kwam niets uit naar voren !! kon geen enkel probleem vinden.

Ik heb kabel internet en tussen de modem en mijn pc zit ook nog een sitecom draadloze router ( eerst had ik draadloos nu bekabeld ) en heeft het probeem niet verholpen of anders gemaakt !
Wel is het raar dat ik zonder mijn draadloze router geen internet verbinding krijg als ik de kabel direct aansluit op de modem.
Wel is mijn draadloze router goed beveiligd met een sleutel !!

Nog meer ideeen ??

Mvg Erik

Laatst bewerkt:
De week dat het goed gaat in samenhang met het W W W staat bij mij toch op plek 1.
Een goede tweede zou de voeding geweest kunnen zijn, maar die heb je al vervangen (Vraag is natuurlijk óf die nieuwe voeding meer / voldoende vermogen heeft)

Download eens de Wizard 2010 (links boven onder 'Download latest version' en vertel eens exact waaruit je pc bestaat?

Nou kijk hier eens naar als je wilt hopelijk kan je mij hiermee verder helpen

En mijn voeding heb ik gekocht bij Azerty en die hebben op hun site een prog staan waarmee je kunt kijken welke voeding je nodig hebt !! deze moest ruim voldoende zijn volgens hun !

Mvg Erik

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een normale configuratie (keurige waardes die de Wizard je laat zien!) die geen gekke dingen van een voeding zal vragen. Wat voor een voeding + vermogen zit er in het systeem?

Coolmaster 520 Pro
520 watt /600 watt max geloof ik !!

En mijn voeding heb ik gekocht bij Azerty en die hebben op hun site een prog staan waarmee je kunt kijken welke voeding je nodig hebt !! deze moest ruim voldoende zijn volgens hun !

Dat kan ik alleen maar onderschrijven. Ik moet bekennen dat ik het ook niet meer weet. Alles lijkt normaal.

Ja en dat hebben ze dus bij Azerty ook !!

Ik zag trouwens nog iemand met een soort gelijk probleem en die kon er ook niet uit komen !!

zou het iets uit kunnen maken als ik toch een update doe van mijn bios of zal dat geen verschil maken ?

Home > Helpmij.nl Forum > Hardware > Hardware Overige > PC loopt willekeurig vast, heb al vanalles geprobeerd

Laatst bewerkt:
Hey mensen !

Nou heb een nieuwe hardeschijf en moederbord in mijn pc gezet omdat ik dan zeker weet dat het daar niet aan kan liggen.
Nu haalde ik mijn pc weer op bij Azerty en kwam ik thuis , had ik ineens geen beeld !
Ik mailen naar Azerty en moest maar ff terug komen ! hun hadden daar ineens ook geen beeld meer.
Nu hebben ze lopen zoeken gister en kwamen er achter dat er 2 verschillende geheugenbanken in zaten ! en doordat ze samen moesten werken kregen ze een conflict, nu hebben ze appart laten werken en nu is het afwachten of het probleem daarmee verholpen is !!

Iedereen bedankt voor het helpen !!

Mvg Erik

Hm, ik was een beetje 'warm' de 16e maart om 12.54 uur?

haha ja !! bijna !!

Maar ze hebben hem gister ook 2x aan een test gehad en zelfs daar kwam niets uit !! hebben ze het RAM geheugen in een andere pc gebrobeerd hadden ze wel beeld ! en toen hebben ze gewoon ook maar ff het RAM geheugen bekeken en toen zagen ze dat de nummers helemaal niet overeen kwamen !! dus de tests hadden ook niet naar boven gebracht !!

Nou ja bedankt voor je hulp !!

Heb nu een 1tb hardeschijf en een gigabyte MA785G-UD3H moederbord ! dus ook gelijk een update gedaan.:)

Mvg Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan