moet ik een nieuwe videokaart kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimo vogels

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2005
Beste helper,

Op mijn beeldscherm krijg ik zo nu en dan blokjes met allerlei kleuren. Soms komt het in de vorm van horizontale balken. Vaak is het met een spel.
Comp. is Fujitsu siemens pentium 4 2.53 ghz.
ati radeon 9500 pro / 9700 kaart aanwezig. Scherm reeds verwisseld en het probleem is er nog steeds.

Stel er moet een nieuwe kaart in kan ik dan de 6600 gt er in zetten?

alvast bedankt voor antwoord

Probeer eerst eens een driverupdate van je huidige videokaart

Laten we eerst proberen zonder de kaart te vervangen:). Is de kaart overklokt? Waarschijnlijk is gwn de koeling kapot. Laatste drivers geinstalleerd?

Geplaatst door skelle
Laten we eerst proberen zonder de kaart te vervangen:). Is de kaart overklokt? Waarschijnlijk is gwn de koeling kapot. Laatste drivers geinstalleerd?
drivers geinstalleerd. koeling doet het ook.
overklokt ? dat weet ik niet. Hoe moet ik dit uitvinden en wat er tegen te doen?
thx

Geplaatst door kimo vogels

drivers geinstalleerd. koeling doet het ook.
overklokt ? dat weet ik niet. Hoe moet ik dit uitvinden en wat er tegen te doen?
thx

Nee dus.

Overklokken doe je zelf door een programma te installeren en daarmee het geheugen en de processor op de videokaart sneller te laten lopen dan het bedoelt is.

Dit doen mensen om betere prestaties te krijgen. Het nadeel van overklokken is dat de videokaart een stuk heter wordt en soms _te_ heet.. waardoor je klachten als de jouwe krijgt.

Maar dit is niet het geval lijkt me.

Haal de videokaart er eens uit, haal de koeler eraf en maak hem helemaal schoon. Zelf doe ik dit altijd met de stofzuiger op de koeler en dat blok daaronder.. zodat al het stof eruit kan. Stof zorgt vaak voor oververhitting!

Geplaatst door BrEeZeR

Nee dus.

Overklokken doe je zelf door een programma te installeren en daarmee het geheugen en de processor op de videokaart sneller te laten lopen dan het bedoelt is.

Dit doen mensen om betere prestaties te krijgen. Het nadeel van overklokken is dat de videokaart een stuk heter wordt en soms _te_ heet.. waardoor je klachten als de jouwe krijgt.

Maar dit is niet het geval lijkt me.

Haal de videokaart er eens uit, haal de koeler eraf en maak hem helemaal schoon. Zelf doe ik dit altijd met de stofzuiger op de koeler en dat blok daaronder.. zodat al het stof eruit kan. Stof zorgt vaak voor oververhitting!

bedankt voor de hulp. Ga hem eruit halen en schoon maken. daarna drivercleaner gebruiken en nog een keer nieuwe driver installeren. Wie weet.
Thx nogmaals

Geplaatst door kimo vogels

bedankt voor de hulp. Ga hem eruit halen en schoon maken. daarna drivercleaner gebruiken en nog een keer nieuwe driver installeren. Wie weet.
Thx nogmaals

:thumb:

Het is mijn videokaart fataal geworden toen de koeler door het stof niet meer wou ronddraaien.. of soms, als ie zin had erg langzaam.

Ook dezelfde klachten en uiteindelijk helemaal niks meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan