Moet je alles opnieuw installeren met een nieuw moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi
Ik heb hier een computer die hoogstwaarschijnlijk een defect moederbord heeft.
Als ik er nu een nieuw ( ander ) moederbord in plaats, moet ik dan de harde schijf ook weer opnieuw installeren ? of kan je deze wel weer gewoon plaatsen /

alvast bedankt voor je reactie

groeten,
Barney

Je dient Windows opnieuw te installeren(schone installatie), dit omdat een moederbord vervangen een grote hardware wijziging is.

Persoonlijk raad ik een schone installatie aan bij moederbord vervanging. Met Windows 98(se) kon je het nog wel goed krijgen, maar met Xp is mijn ervaring dat het toch niet lekker wil draaien, ondanks de manier die Microsoft uitlegd.

Geplaatst door crash
Persoonlijk raad ik een schone installatie aan bij moederbord vervanging. Met Windows 98(se) kon je het nog wel goed krijgen, maar met Xp is mijn ervaring dat het toch niet lekker wil draaien, ondanks de manier die Microsoft uitlegd.

Ook ik hing deze mening aan, maar heb nu toch al een keer of 20 een succesvolle vervanging gedaan zonder schone installatie.
Wel een paar kantekeningen, op machines waar SP2 al op staat gaat het geheel probleemloos, op machines waar SP1 of helemaal geen SP op staat, na de montage van het nieuwe moederbord, de cd (of via internet) SP2 installeren en het geheel draait als een zonnetje.

Oke ik ben er door jullie goede reactie's uit.
Ik probeer eerst alle goede tips en zal er dan zeker uit komen.

Erg bedankt voor de supersnelle reactie's

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan