Moet je een router update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anita7

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Hallo Allemaal

Klopt het dat je een router op moet update?
Wij zitten namelijk met twee pc op de kabel met een router er tussen de laatste tijd hebben we veel storing soms pakt internet niet op en klik je dan weer dan doet hij het wel ook met MSN is het een drama met wel en niet verbinding en trage opstart.

Ik heb een router van Sitecom Broadband xDSL / Cabel router s/n 5H04C01653
Op de site van Sitecom zie ik wel iets over een update maar ik ben een leek in die dingen en snap het niet.
Zou iemand mij kunnen helpen als blijkt dat ik hem inderdaad moet update

Fijne Avond
Groetjes Anita

Anita7 zei:
Hallo Allemaal

Wij zitten namelijk met twee pc op de kabel met een router er tussen de laatste tijd hebben we veel storing soms pakt internet niet op en klik je dan weer dan doet hij het wel ook met MSN is het een drama met wel en niet verbinding en trage opstart.

Op de site van Sitecom zie ik wel iets over een update maar ik ben een leek in die dingen en snap het niet.

Fijne Avond
Groetjes Anita

neej hoeft niet

Anita7 zei:
Hallo Allemaal

Fijne Avond
Groetjes Anita

Hoi Anita,

Kan je mij het exacte type geven van je router. (en niet het serie nummer)
want ik had inderdaad ooit hetzelfde probleem, en met een zogenaamde firmware upgrade was het probleem opgelost. Dus geef even aal welke type router je hebt, en eventueel welke versie van de firmware welke nu in de router zit (kan je zien als je inlogd in je router)

Er kunnen fouten in de software zitten die op je router draait, aangezien je router constant op internet zit hebben ze meer kans op deze te kraken. Waardoor ze bv al het verkeer van jouw kunnen afluisteren.
Dus ik zou die router toch maar eens updaten.
(voor de ongelovigen soms draait er zelfs linux op een router :p)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan