• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Moet telkens cel activeren en bevestigen om formule resultaat te krijgen.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jonasparmentier

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2019
Hallo

Ik heb voor een groot aantal cellen onderstaande formule gemaakt dmv =A1&B1&C1&...... omdat het doorvoeren niet correct werkte.

=@KleurenTellen(C19:C384;A1)
=@KleurenTellen(C20:C385;A1)
=@KleurenTellen(C21:C386;A1)
=@KleurenTellen(C22:C387;A1)
=@KleurenTellen(C23:C388;A1)
=@KleurenTellen(C24:C389;A1)
=@KleurenTellen(C25:C390;A1)

=@KleurenTellen(C19:C384;A1)
=@KleurenTellen(C20:C385;A1)
=@KleurenTellen(C21:C386;A1)
=@KleurenTellen(C22:C387;A1)
=@KleurenTellen(C23:C388;A1)
=@KleurenTellen(C24:C389;A1)
=@KleurenTellen(C25:C390;A1)

Nu blijft de tekst gewoon telkens in de cel staan en moet ik bij iedere cel dubbelklikken en vervolgens op enter klikken om de formule weer te geven. Ik heb al formules opnieuw berekenen enzo geprobeerd, maar dit werkt niet...

Kan iemand hiermee helpen aub om dit van mijn hele kolom formules in één keer te doen?

Alvast bedankt!
Jonas

Plaats een voorbeeld documentje.

Dag Edmoor

In bijlage een voorbeeld. In kolom i moet ik telkens in de cel gaan staan en daarna enter vooraleer de uitkomst berekend wordt...

Bijlagen

De cellen zijn ooit opgemaakt als Tekst.

Dubbelklik op dat dikke vierkantje:
dk.png

Dag Edmoor

Ik heb mijn voorbeeldbestand niet echt goed opgemaakt. In bijlage het origine bestand.

Als je kijkt in cel R386 zie je dat er tekst staat ipv een uitkomst. Eens je in de cel gaat staan en op enter drukt; Dan pas toont hij de berekening...

Bijlagen

Verwijder die apenstaartjes.
Of ga in R385 staan en doe wat ik eerder zei in #6.

Ik heb de apenstaartjes verwijderd, maar dit blijft hetzelfde. Ik kan ook niet doorvoeren zoals in #6 want dan telt hij de laatste waarde "A1" op, maar de waarde moet voor iedere regel A1 blijven. Ben nu op cel Q402

Bijlagen

Als je deze twee formules in opeenvolgende rijen zet is het helemaal niet nodig om je formules uit stukjes samen te stellen, je kunt die dan gewoon doortrekken naar beneden zoals edmoor al aangaf.
Code:
=KleurenTellen(C21:C386;$A$1)
=KleurenTellen(C22:C387;$A$1)
$A$1 is hier een absolute celverwijzing, die zal bij doortrekken naar beneden niet wijzigen.

Als je deze twee formules in opeenvolgende rijen zet is het helemaal niet nodig om je formules uit stukjes samen te stellen, je kunt die dan gewoon doortrekken naar beneden zoals edmoor al aangaf.
Code:
=KleurenTellen(C21:C386;$A$1)
=KleurenTellen(C22:C387;$A$1)
Het werkt :) bedankt!

Wil je nu kleuren tellen of wil je nu ziektedagen tellen?

Dat laatste is namelijk een stuk eenvoudiger
De Z kun je namelijk rood kleuren dmv voorwaardelijke opmaak en je kunt deze tellen dmv countif formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan