Moet twee gebruikers aanmelden om bureaublad te krijgen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamanon

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Heb op een spiksplinternieuwe computer twee gebruikersaccounts. Wanneer ik er voor eentje kies krijg ik GEEN taakbalk en GEEN icoontjes. Als ik met CRTL ALT DEL een nieuwe gebruiker erbij kies, krijg ik die MET taakbalk en icoontjes. Het werkt dan ook prima allemaal.

Vanaf de eerste minuut is McAfee actief, dus een virus lijkt me niet de oorzaak.
Heb al geprobeerd om via Nieuwe taak uitvoeren: explorer.exe in 1 account het bureaublad terug te krijgen maar dat verandert niets. Ook heb ik gekeken of bij Shell (H_KEY ... etc.) wel explorer.exe is aangegeven.. en dat is zo.

Na aanschaf is XP 1 keer opnieuw geinstalleerd omdat ie helemaal geen bureaublad meer toonde na te zijn blijven hangen in een -naar later bleek verouderd- Planet Internet inbelprogrammaatje.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Laatst bewerkt:
probeer even op "lege" scherm met muis helemaal omlaag gaan. Als wijzer uiterlijk weranderd dan klik je links en trek muis even naar boven.

je kan ook proberen op lege scherm met rechter klik eigenschappen van beeldscherm oproepen en daar even zoeken welke instellingen van beeldscherm moet je aanpassen.

succes daarmee.

Beste lijkt mij om, vanuit het account dat wél een bureaublad en icoontjes vertoont, het gebruikersprofiel van het 'gehandicapte' account weg te gooien en daarmee opnieuw te beginnen.

Ik neem maar even aan dat je op dat 'gehandicapte' account nog geen bestanden etc. in Mijn Documenten etc. hebt neergezet, want die gaan met deze actie ook naar het hiernamaals.

Rechtsklikken op Deze Computer, tabblad Geavanceerd, sectie Gebruikersprofielen, klik het gebruikersprofiel van de 'gehandicapte' gebruiker aan, en kies Verwijderen.

Daarna opnieuw inloggen op het account van de 'gehandicapte', en dat account zou dan de instellingen van de 'Default user' moeten krijgen, met de bijbehorende icoontjes etc. (meestal alleen de Prullenbak op het Bureaublad + alle icoontjes die op het Bureaublad van 'All Users' staan).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je Tijs, voor je snelle respons!
Ga ik proberen! Hoop alleen niet dat we daarna het -op deze omslachtige manier wel werkende- bureaublad helemaal kwijt zijn!

Dank je Tijs, voor je snelle respons!
Ga ik proberen! Hoop alleen niet dat we daarna het -op deze omslachtige manier wel werkende- bureaublad helemaal kwijt zijn!

Nee, je bent het werkende bureaublad niet kwijt, want je verwijdert alleen het gebruikersprofiel van de 'gehandicapte' gebruiker.

Tijs.

Vanmiddag de "gehandicapte" gewist.. en ja hoor.. op de tot dan toe werkende gebruiker.. helemaal niets meer Wel een schermachtergrond maar geen icoontjes en geen taakbalk.
Via de veilige modus een nieuwe gebruiker aangemaakt, daarin naar binnen, met ctrl alt del naar het oude account en alles deed het weer.
Weet je nog een truc?

Natuurlijk, ik weet altijd een truc ;)

Kijk het volgende na:

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Kijk na of de zaken die ik in de bijlage gemarkeerd heb er ook staan.
Let erop: De waarde van Userinit is "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,"
dus INCLUSIEF een comma aan het einde.

(Natuurlijk wel even nadenken of bij jou Windows ook in de map C:\Windows staat, anders aanpassen natuurlijk).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• winlogon.JPG
    winlogon.JPG
    18,7 KB · Weergaven: 30
Overigens: Als ik je zo lees, kun je met het nieuw gecreeerde account zonder problemen inloggen?
Indien ja, dan zou ik het zo doen:
Kopieer de relevante snelkoppelingen, mailbestanden etc. vanuit de map:
C:\Documents and Settings\[Je normale accountnaam]
naar het Bureablad en andere relevante plekken van het nieuwe account.

Ik realiseer me dat dit een workaround is, maar soms moet je bochten afsnijden, nietwaar?

Tijs.

Nee, dat was mijn idee. Met het nieuwe account krijg ik zelfs alleen maar een blauw vlak, met helemaal nada-niente-niets!
Ik ga het morgenochtend even nakijken (computer staat bij mijn moeder).
Dank zover!
Manon

Laatst bewerkt:
Het klopt tot op de komma nauwkeurig!
Tijd voor een nieuwe truc!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan