moet vanwege McAfee computer minstens 1x per dag opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

margi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Berichten
127
Ik heb sinds 1 week xs4all. ADSL-aansluiting en heb vanuit hun service center McAfee gedownload. Nu vindt hij minstens 1x per dag nieuwe updates voor mijn "McAfee producten"en geeft dan steeds aan dat de computer opnieuw opgestart moet worden. Erg onhandig steeds. Is dit normaal?
 
Nee, hoor dat is niet normaal, onmiddellijk verwijderen ga naar google download avira werk perfect en kost helemaal niets, heb ik ook al jaren.
 
Die updates zijn normaal, maar het opnieuw opstarten kan soms normaal zijn ( bij grote updates ) maar voor elke ( ook voor simpele ) is niet normaal.
Plus dat McAfee je pc onnodig vertraagd.

Je kan dus McAfee deinstalleren en een andere virusscanner nemen:

- Betaald en goed: NOD32, Kaspersky, F-Secure

- Gratis en goed: AVG Anti-Virus, AntiVir ( van Avira ), Avast
 
Ten eerste, dit is niet normaal. Ik gebruik deze virusscanner zelf ook en heb daar geen last van.

Dat mcafee vertraagd is ook niet waar. Het is niet voor niets de meest gangbare virusscanner in het bedrijfsleven.

De gratis alternatieven die genoemd zijn zijn ook zeker aan te raden. De enige (niet genoemd overigens) die ik vanwege de performance af raad is Norton. (scant verder prima maar maakt je pc dus wel trager...)
 
Het is jammer genoeg toch echt een feit: elke virusscanner vertraagt dus ook McAfee!
De een wat meer dan de ander, en McAfee en Norton horen daar zeker bij. Er zijn genoeg tests die uitwijzen ( bijv. bij het opstarten ) dan Norton en McAfee meer vertragen dan andere virusscanners.

De reden waarom het evt. gangbaar is in het bedrijfsleven: McAfee is bekend maar bekend betekent niet altijd goed. Je hoort meer van McAfee ( reclames bijv. ) dan van andere anti-virusfabrikanten, die daar minder geld voor hebben.

En die updates voor het product zelf is inderdaad niet normaal, maar het is wel normaal dat er 1 x per dag een update is voor bijvoorbeeld de database om te scannen ( de virusdefinities ).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan