Mogelijk defecte grafische kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom6

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Hallo,

Ik heb de laatste tijd wat problemen met de computer, alleen weet ik niet precies waar het aan ligt, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Het begon allemaal toen ik mijn 2 HDDs (2x samsung spinpoint F1 500gb) in RAID 0 opstelling had (met hierop dus ook de OS). De pc crashte een keer toen ik Assassins creed revelations installeerde. Daarna kreeg ik telkens bij het opstarten van de pc (dus nog voor het windows-laad schermpje) een schermpje waar hij liet zien welke physical devices er waren, en stond er achter de twee spinpoints:"error occurred (0)" Als de pc het een beetje moeilijk kreeg (dus bij het op max spelen van AC:rev en dan in een groot gevecht) crashte hij. Dit heb ik toen "verholpen" door de schijven uit RAID 0 te halen en de OS op 1 van de twee HDDs te zetten, vanaf toen kreeg ik geen error meer tijdens het opstarten.

Dit ging enkele dagen goed maar toen begon de PC wéér raar te doen, hij laggte nu vaker en ook bij minder grafische performance al (dus bij het normaal rondlopen in AC:rev al) dit werd alleen maar erger en erger en nu kan ik niet eens meer normaal youtube bekijken of hij lagged. Meestal freezed het scherm volledig, blijft de audio haperen en krijg ik ongewilde dubstep, na 2 a 3 seconden word het beeld zwart en 2 seconden later weer "normaal". Onderin krijg ik dan een foutmelding:"het beeldscherm stuurprogramma reageert niet meer en is hersteld"

Compleet formateren hielp niet en ik heb de nieuwste drivers voor de grafische kaart.

Zelf ben ik bang dat het een hardwarematige fout is aan mijn graka. Of dat misschien de voeding het allemaal niet aankan, en er dus mee ophoud als de graka veel stroom vraagt (maar dat lijkt me weer onwaarschijnlijk gezien het een 700watt voeding is, en het 1 solo graka is)

Heeft iemand enig idee op basis van deze probleemstelling wat het misschien kan zijn?

Als je nog extra informatie nodig hebt, hoor ik het graag :)

alvast bedankt,

Tom

PC samenstelling:
voeding: 700watt Silverstone strider series st70f
moederbord: ASUS p8p67
cpu: Intel i2400
gpu: MSI radeon R6870 hawk 1gb
ram: 4gb Kingston
hdd: Samsung spinpoint f1

Je hebt in het bios zaken veranderd om de Raid geactiveerd te krijgen. Weet je héél zeker dat je álle veranderingen ongedaan hebt gemaakt toen je de Raid weer stopzette?

Ik heb de bios weer op default gezet.
toen kon ik de pc niet opstarten omdat er een hdd fout was (ik kon op ctrl alt del drukken om reboot te doen)
toen ging die het voor me fixen zei die en heeft die 2u lang allemaal rare dingen laten zien (zwart scherm witte letters)
probleem is er nog steeds, als ik hem al in windows krijg :P

Na de default bios waardes, misschien Windows opnieuw installeren?

ik heb mijn pc geformatteerd en nieuwe OS erop gezet, maar de het probleem is (helaas) niet verholpen.

Toen ik Core temp draaide en hij weer crashte zag ik dat de load op alle cores 100% werd. kan het miss aan mijn cpu liggen?

Ook dat is mogelijk. Daar zal je een CPU testje van Intel (?) voor moeten downloaden en draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan