Mogelijk ongewenst prog binnen gehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Tijdens update van een programma van freemade kwam de virusscanner (AVG) met een bericht of de file binnengehaald moest worden. Ja dus. Daarna zag ik op het scherm dat het om een bedreging gaat die aan de uitzonderingen is toegtvoegd. Het gaat op MalSign.OpenCandy.542. Ik kan echter nergens dit bestand terugvinden, ook niet op de plek waar het volgens AVG geplaatst zou zijn. Ook hijackthis laat dit bestand niet zien. De naam OpenCandy blijkt voor te komen bij veel ongevraagde toevoegingen in browsers e.d maar over 542 kan ik niets vinden. Iemand die weet hoe ik het toch wegkrijg? En ook hoe ik AVG duidelijk kan maken dat het ongewenst is? Of hoort et misschien wel bij Freemade?

draai adwcleaner eens, die kan opencandy verwijderen, ook malwarebytes is geschikt hiervoor.

Freemake bedoel je waarschijnlijk?
In dat geval heb je die denk ik niet van de originele website vandaan, Freemake is dan wel gratis, maar bevat niks van malware o.i.d.

@jackall: Freemake wordt via reclame gefinancierd, en daar verwijst OpenCandy dan ook naar. Dus geen malware in de stricte zin des woords, maar wel adware om het "gratis" gebruik van het programma mogelijk te maken.
Als strict Geavanceerde installatie wordt aangehouden bij de installatie van Freemake en goed gekeken wordt wat er wordt geïnstalleerd kan die adware buiten blijven door het uitvinken, Decline kiezen etc. zodra die items worden aangeboden voor installatie.

Tijs.

Freemake bedoel je waarschijnlijk?
In dat geval heb je die denk ik niet van de originele website vandaan, Freemake is dan wel gratis, maar bevat niks van malware o.i.d.
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, wel denk ik dat het van freemake zelf komt want ik heb meer progjes van ze. Kan tot nu toe niks vreemds aan de pc vinden, mogelijk dus te snel alarm geslagen. Wat terrabo zegt, goed opletten, dat heb ik zeker gedaan en er kwam geen enkele vraag of ik iets wilde instaleren.

Dan kan kloppen, je moet vaak kiezen voor de aangepaste installatie. Dan kan je zien en kiezen wat er nog meer mee geïnstalleerd wordt.

ik kies altijd voor aangepaste installatie en er kwam zeker geen vraag of ik een presentje wilde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan