(Mogelijk) statisch geladen geluidskaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinzahammed

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2011
Ik heb zojuist een geluidskaartje (X-fi xtreme gamer als ik me niet vergis) 2de hands van een vriend gekocht en ik weet niet of deze kaart wel met de juiste voorzorg is vastgepakt i.v.m statische ontlading (vriend zegt van wel, maar geloof 'm niet :p).

Mijn vraag was nu of de rest van mijn componenten risico lopen als ik deze geluidskaart aansluit op mijn moederbord. Vooral als de kaart wellicht bij de contactpunten is vastgepakt terwijl mijn vriend statisch geladen was.

De reden dat ik de geluidskaart er trouwens in wil is vanwege betere geluidskwaliteit, en geen verlies in cpu-kracht waarvan je wel last hebt met een onboard geluidskaart.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt.

Ik heb er nog nooit problemen mee ervaren voor andere componenten, en ik heb toch al heel wat "meuk" in mn handen en pc's gehad.

Dus ik zal niet mijn andere componenten frituren ook al is de kaart statisch geladen?

Hoi,

Hoe weet je dat je vriend statisch geladen was? je loopt altijd wel wat risico maar volgens mij kan je hem gewoon proberen .

@Modag

Hij was misschien statisch geladen toen hij 'm vastpakte, ik was er niet bij dus weet ik het natuurlijk ook niet.
Ik wil natuurlijk niet mijn hele PC riskeren voor beter geluid.

Hoi,

Zoals eerder gewoon proberen gebruik jij het anti statisch polsbandje?

Je kan best heel moeilijk gaan meten hoor, alles doormeten, maar dat kost zoveel werk, gewoon inderdaad vastprikken, werkt het niet weet je genoeg. Ik voorzie geen problemen voor andere componenten.

waar gaat dit in vredesnaam over? pak dat kaartje en tik een keer tegen de cv, is niks meer geladen... risico loop je ook niet want zelfs al zou dat ding geladen zijn gaat je pc er niet zo snel kapot van hoor...

Niet te hard tikken dan, anders ligt je kaartje in tweeën, heb je er nog niks aan :D

of pak een strookje zilverpapier en leg dit op alle contactpunten.. uiteindelijk gaat het om het feit dat 1 stuk meer geladen is dan een ander zodat iets kan doorbranden. Maar bij geluidskaart heb je dit bijna NIET. alleen bij Mosfet ofzo

gr,
Maxim

Topic verplaatst van aankoop nieuw system----->geluidskaarten.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan