Mogelijk Trojaans paard??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotje31

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Vanochtend heb ik per ongeluk op een verkeerde link geklikt. Als virusscanner heb ik AVG-free, en ik kreeg meteen melding dat er een Trojan Horse op mijn computer zat en ook nog andere virussen, allemaal met de boodschap "critical" erachter. Het was alleen niet mijn normale AVG-scherm dat ik kreeg, er stond nu iets bij van Anti Virus 7 (weet het niet meer precies, iig een lichtblauw scherm), die op mijn computer 22 "gevare" had gescand.

Enige manier van oplossen was via "Remove all", maar als ik daarop klikte, kwam ik op de site om die versie van AVG te kopen (en dat was ik niet van plan). Toen heb ik dus die Anti Virus 7 afgesloten en mijn oude AVG een scan laten doen, daar kwam niks uit.

Telkens als ik naar een internetsite wilde gaan, kreeg ik de melding dat mijn verzoek geweigerd was, omdat ik gevaarlijke virussen op mijn computer had, maar door op "Resend request" te klikken, kon ik dan uiteindelijk wel op die site. Toen heb ik ook nog een proefversie van Norton gedownload, die een scan laten doen (uitgebreid, van een paar uur), maar Norton ontdekte alleen 3 foutjes, met een lage gevaarlijkheidsfactor.

Ik krijg nu geen meldingen meer als ik een internetsite bezoek. Het enige wat mij opvalt is dat Internet Explorer vaker niet reageert (maar na een half minuutje doet ie het dan weer wel). Zitten die virussen nou nog op mijn computer, of zijn ze er om een of andere reden toch vanaf??

hey,

en post eens een hjackthislog ...
Niet hier. Er worden op Helpmij geen HijackThis logjes meer nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot Bluemedicine.be, HijackThis.nl of Nucia.nl

AVG kon het niet verwijderen omdat de free version niet goed genoeg is en mensen met virussen moeten het dan wel kopen. Slimme maar irritante zet. Ik gebruik sowieso liever Avast, die kan gewoon alles GRATIS verwijderen. Maar ik ben hier niet om reclame te maken.

MalwareBytes is een goede oplossing; je doet een test en verwijderd alles. http://www.malwarebytes.nl/

EDIT: Zo te zien was ik niet de enige die dit aanbeveelt.

Aha, ja ik kreeg idd dat scherm dat op die internetsite beschreven staat. Maar aangezien ik dan verder niks van dat programma heb gedownload, en ik het gewoon heb afgesloten, en het ook niet tussen mijn Program Files staat, is er niks aan de hand denk ik toch? (Malware geeft ook aan dat er niks zit!)
Dankjewel allemaal!

Graag gedaan, Lotje, het lijkt allemaal in orde!
Zet de de thread even op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan