mogelijk virus in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

daancatch22

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Ik heb sinds twee weken een laptop, maar eigenlijk vanaf het begin problemen. Ik heb hem na 1 dag op het internet aangesloten bij mijn vader, wiens pc is geinfecteerd met het virut-virus. Op de problemen op te lossen heb ik een aantal keren een full system recovery gedaan, maar het lijkt of de problemen steeds weer terugkeren, (NVIDIA menu loopt vast, iconen onderin taakbalk verdwijnen, zwarte flikkeringen bij wat meer ingewikkelde processen, uitvallen van turbo engine, en hybrid engine.

Weet iemand of een full system recovery van asus de c en d schijven echt formatteerd of gewoon oveerschrijft? En hoe kan ik vaststellen of er een virus in de router zit, ik zit nu op een gedeeld draadloos netwerk.

Alle hulp is welkom.

Vriendelijke groet,
Daan

is dat mogelijk een virus in een router?? any way als dat al kan is het beste wat je kan doen is gewoon het hele router resetten naar fabrieks instellingen. zit klein knopje op de achter kant die je mischien moet indruken met een sate priker of paperclip. en dan weer opnieuw instellen.

volgens mij formateerd de herstel partitie ook gewoon alles.

heb je al geprobeerd je pc in de veilige modus op te starten?

en je pa's pc van het internet verwijderen! Zo kan hij jouw laptop geinfecteerd hebben.
edit: er kan geen virus in de router zitten: de router heeft geen hdd (bijna niet: misschine 1-2kb) het virus zit in je pc, en als je je pc opstart en hij verbinding met internet zoekt, verstuurd hij het virus via het netwerk + internet naar anderen (in het thuisnetwerk)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Thanks voor alle input, maar weet iemand zeker of asus system recovery de boel ook echt formatteerd of slechts overschrijft. Formateert hij de boel, dan is er een ander probleem en zou het toch waarschijnlijk in de router kunnen zitten, schijnt echt te kunnen. Formatteert hij niet, dan blijft het virus (volgens mij virut) en dan moet ik de boel via dos formatteren.

Groet, Daan

Jouw asus recovery formateert alles ja. Je brengt je systeem weer in de fabrieksstand terug. Ok, ik ga het nu zeggen: Een routervirus bestaat niet. Onzin. klaar

ok broodje aap verhaal dan.(het is inderdaad ook een vaag verhaal) maar wat wel mogelijk is is dat ander pc in het netwerk wel worden besmet met virus of juist besmetten.

Wederom bedankt voor de output!

Nog een vraag wat betreft asus system recovery, ik heb wel logboeken die verder teruggaan dan de system recovery en bestanden geheugendump die zijn ontstaan na een systeemfout. Zouden die dan ook niet moeten zijn geformatteerd. Ik probeer niet bijdehand te zijn, maar te achterhalen hoe het precies werkt en wat ik moet doen. Feit is dat system recovery mij niet van pc-problemen verlost. Dus iets is niet okay. Zou het ook kunnen zijn dat de harde schijf is beschadigt? De pc, ging twee keer ruim een half uur op zwart.

Waardeer wederom input.

ps, mijn vaders pc zit op een ander netwerk. Ik ben een paar keer met mijn laptop daarna toe gegaan, en daar mijn laptop erin geplugt.

Ik heb nog steeds problemen. ga nu eerst op een schone pc een emergency disk maken en laat die draaien. zal daarna weer posten!

Als ik me pc opstart krijg ik meteen het scherm meteen dus ik kan niets doen, ik heb het nog niet in save mode geprobeerd

Als ik me pc opstart krijg ik meteen het scherm meteen dus ik kan niets doen, ik heb het nog niet in save mode geprobeerd

Zit je niet in de verkeerde vraag???

Trouwens, ik heb gehoord dat je een virus niet kan verwijderen met systeemherstel...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan