mogelijk voedingprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sermat

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Ik heb het probleem dat mijn pc elke keer uitvalt en als ik het me goed herinner is dit begonnen toen ik een nieuwe videokaart erin heb gedaan maar dit kan ik fout hebben.

hier is alvast een rapportje van everest(bijlage)

Bekijk bijlage aida.txt

Maar kan het ook zijn dat de processor anders beschadigd is of de voeding zelf?

In die report kan ik niet achterhalen wat voor voeding en video kaart je hebt. Zou je die beide kunnen opnoemen aub?

eventjes nakijken,

videokaart is een ATI Radeon HD 4600

voeding zou ik zo niet durven te zeggen maar het model wat er op staat is LPK19-460w

Als je de vd kaart eruit haalt, is het probleem dan not steeds.

met je oude/geen vd kaart

Als je de vd kaart eruit haalt, is het probleem dan not steeds.

met je oude/geen vd kaart

Eerst dit proberen denk ik! Dan weet je of de voeding het probleem is want dan verbruikt de pc minder! Als die dan niet meer uitvalt is het zoiezo de vd kaart of het psu

@Rms123 de oude terugduwen is geen optie dat weet ik wel, die was helemaal kaduuk. en zonder videokaart opstarten kan ik eens proberen, maar dan heb ik wel geen beeld. zal dit eerst eventjes proberen

@ricardo1588 Je denkt dus dat de voeding niet krachtig genoeg is? zo ja dan moet ik eventjes aan een kennis gaan vragen of hij mij een krachtigere kan regelen wat zou je me aanraden?

Maar het is dus mogelijk ook al is de PSU te zwak om het systeem te draaien om op te starten en later uit te vallen?

Laatst bewerkt:
zonder opstarten heb je wel beeld! want er zit aan je mainboard ook een vga aansluiting, en die wordt uitgeschakelt als je er een videokaart in stopt.
Dus zonder video kaart en met kabel aan moederbord aansluiting.

en voor je psu's gaat vervangen, ff eerst dit doen ;)

kan hem niet vinden op mijn mainboard, zou je me dan ongeveer kunnen zeggen waar deze zich bevindt op de Asus A8N-E

Asus A8N-E heeft geen onboard, dus oude video kaartje er in als het kan. Als hij daar niet bij uit valt dan ligt het toch aan de voeding.

Hmm aanraden voor voeding.. Is altijd een leuke vraag. Ik kijk meestal boven de 700W want als je dan ooit meer in je computer gooit dan heb je nog wat over. ;) Hij zal natuurlijk niet altijd die 700w gebruiken maar alleen leveren wat je computer trekt.

Laatst bewerkt:
en een 700 W voeding is wel duurder ;)
maar ik weet niet of je veel plannen hebt op gebied van crossfire enzo...

hij begon al als een gek te piepen toen de oude beschadigt was, dus zal wel niet opstarten zonder. Maar je kunt niet zomaar elke videokaart erin duwen of wel?

Enige wat zou kunnen doen is een goede voeding lenen bij iemand(indien mogelijk)dan weet je alles zeker.
Ik gooi het ook op die voeding.Heeft maar 1 12v rail met 13amp.(die 460 is combinded)Das gewoonweg niet genoeg voor dit systeem.
Een goede voeding van 450-500w is ruim voldoende btw.Uitbreiden kan je toch niet echt met dit systeem.
(of je moet de voeding alvast toekomstgericht kopen)

Laatst bewerkt:
okay, dan zal ik eens gaan rondvragen of iemand een voeding voor me heeft, en alvast bedankt voor het helpen zosnel ik resultaat heb laat ik het weten

Al zou je maar even een half uurtje een andere voeding eraan kunnen hangen.Dan weet je al meer.Mocht dat het zijn dan kun je op aanschaf overgaan..
Woont niet in buurt Nijmegen toevallig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan