• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mogelijke combinaties? permutaties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitsiekr56

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Beste Excellers,

Hééélp,

Gezocht :alle mogelijk combinaties van 10 kleuren (om bvb kamer te schilderen)

Elke letter stelt een kleur voor:

De 10 kleuren zijn A,B,C,D,E,F,G,H,I en J.

Mogelijke combinaties kunnen bvb zijn ABC, of AGJ of FGHIJ of ABCDEFGHIJ en ga zo maar door...

Let op !

Combinaties zoals bvb : ABCDE en EDCBA en ACBDE en ... zijn dezelfde (zijn 5 dezelfde kleuren in die kamer, dus mag maar 1 combinatie afgedrukt worden liefst de eerste - alfabetisch gesorteerd).

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Alvast bedankt !

Deze vraag riekt naar huiswerk en daar werken we niet aan mee.

nog een vraagje hierover

Nee hoor, is geen huiswerk ! :-)
Ik probeer het in verstaanbare termen uit te drukken.
En idd, ik heb dat voorbeeld ooit eens gezien in de les kansberekening Wiskunde, maar dan niet met Excel uitgewerkt.
Eigenlijk is het voor een opmeetstaat.
De kleuren stellen sleuftypes in voetpad voor en ik zou alle mogelijke combinaties nodig hebben van de leidingen (kabels + gasbuizen) die in die sleuf kunnen liggen.

=======================================================
en euh, alvast bedankt Wigi, sta al een beetje verder nu ! :-)
Alleen bekom ik via permutaties (als ik bvb A,B,C,D;
,E,F ingeef) alleen alle combinaties met deze 6 letters, en niet de combinaties AB, ABC, enz...

Je moet dus ook alle combinaties hebben voor lengte van de woorden gelijk aan 1, 2, 3, 4, 5?

inderdaad

Hey Wigi,

Dat klopt, en ik zie geen oplossing? De logica ontbreekt mij.

Greetz

Je moet combinaties hebben, en geen permutaties?

6 keer achtereen de code uitvoeren van in de link die ik gaf, en dan alles onder mekaar plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan