Lendithron
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 dec 2009
- Berichten
- 8
Dag allen,
Voor een afstudeeronderzoek moet ik een beoordelingsmethode opzetten. Om de beoordelingsmethode behapbaar te houden (en niet met een papierentijger aan te komen zetten), dacht ik dat de methode het beste in een database kon worden opgezet.
Nu kan ik eerlijk zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van access. De keuze voor access is voornamelijk gebasseerd op dat ik zelf en de opdrachtgever hierover beschikken. Maar wellicht dat jullie mij na de uitleg voor gek verklaren dat ik access wil gebruiken
Ik heb begrepen dat het belangrijk is dat je tabellen goed en zorgvuldig opzet, maar eigenlijk ben ik nog niet op dit punt aangekomen. Eerst zal ik moeten weten of access geschikt is om de beoordelingsmethode mee te maken.
Ons afstudeer onderzoek gaat over het voorschriften stellen voor bedrijven. Er zijn verschillende aspecten waarbij bepaalde voorschriften kunnen worden opgesteld. vb.
Geluid - voorschrift 1
voorschrift 2
enz.
Lucht - voorschrift 1
voorschrift 2
enz.
Gevaarlijke stoffen - voorschrift 1
voorschrift 2
enz.
Nu zou het zo moeten zijn dat als iemand gebruikt maakt van de database (beoordelingsmethode) dat hij zou moeten kunnen kiezen, of het aspect aanwezig is en welke van de voorschriften van toepassing is voor het bedrijf (dit hoeft niet voor elk voorschrift te gelden)
Daarna moet degene die gebruik maakt van de database een lijst kunnen genereren met daarin alle voorschriften die voor een bedrijf van toepassing kunnnen zijn.
Mijn vraag is dan ook is dit mogelijk met access? (Ik zat zelf richting een soort van enquete vorm te denken waarbij vragen moeten worden beantwoord en dit tot een rapportage leidt met de voorschriften)
Alvast bedankt voor jullie tijd!
Voor een afstudeeronderzoek moet ik een beoordelingsmethode opzetten. Om de beoordelingsmethode behapbaar te houden (en niet met een papierentijger aan te komen zetten), dacht ik dat de methode het beste in een database kon worden opgezet.
Nu kan ik eerlijk zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van access. De keuze voor access is voornamelijk gebasseerd op dat ik zelf en de opdrachtgever hierover beschikken. Maar wellicht dat jullie mij na de uitleg voor gek verklaren dat ik access wil gebruiken

Ik heb begrepen dat het belangrijk is dat je tabellen goed en zorgvuldig opzet, maar eigenlijk ben ik nog niet op dit punt aangekomen. Eerst zal ik moeten weten of access geschikt is om de beoordelingsmethode mee te maken.
Ons afstudeer onderzoek gaat over het voorschriften stellen voor bedrijven. Er zijn verschillende aspecten waarbij bepaalde voorschriften kunnen worden opgesteld. vb.
Geluid - voorschrift 1
voorschrift 2
enz.
Lucht - voorschrift 1
voorschrift 2
enz.
Gevaarlijke stoffen - voorschrift 1
voorschrift 2
enz.
Nu zou het zo moeten zijn dat als iemand gebruikt maakt van de database (beoordelingsmethode) dat hij zou moeten kunnen kiezen, of het aspect aanwezig is en welke van de voorschriften van toepassing is voor het bedrijf (dit hoeft niet voor elk voorschrift te gelden)
Daarna moet degene die gebruik maakt van de database een lijst kunnen genereren met daarin alle voorschriften die voor een bedrijf van toepassing kunnnen zijn.
Mijn vraag is dan ook is dit mogelijk met access? (Ik zat zelf richting een soort van enquete vorm te denken waarbij vragen moeten worden beantwoord en dit tot een rapportage leidt met de voorschriften)
Alvast bedankt voor jullie tijd!