• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mogelijkheid om in een slicer altijd cumulatieve waarden te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FormulaJ

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2016
Hallo allen,

ik ben bezig met een excel file voor analyse van de omzet. nu gebruik ik een draaigrafiek om de omzet van het jaar per week in een grafiek te weergeven. ik gebruik hiervoor een slicer om de omzet van enkele weken te bekijken. nu zit ik met het probleem dat wanneer ik de omzet van bijvoorbeeld week 31 tot 35 wil bekijken alleen de waarden van deze weken bij elkaar worden opgeteld en niet wat er in week 1 tot 30 is gedaan. in een grote grafiek van week 1 tot 35 zijn de waardes te groot voor de grafiek en wordt alles onleesbaar ik weet hierbij niet hoe ik het aantal weken op de horizontale as kan inkorten. de brongegevens van de draaigrafiek zijn ook te groot om een extra kolom te maken voor de cumulatieve berekening (262.000 regels) en daar een grafiek uit te maken. weet iemand hier raad mee? ik wil dus snel kunnen zien wat de omzet is over een aantal weken door middel van een slicer waarbij de eerder gemaakte omzet inbegrepen is.

En als je alleen week 32 en 35 wilt bekijken?
Wil je (als ik je goed begrijp) dus de cumulatieve omzet tot en met de hoogste week?

Laatst bewerkt:
Ja klopt, ik wil de cumulatieve omzet zonder de omzet van de weken ervoor zien.

Uit mn hoofd: (kan wellicht handiger....)
Maak een aparte draaitabel aan met de omzet per week met show values as "running total in" en verwijs in een tweede draaitabel met slicer naar het bereik van deze draaitabel en niet naar jouw 262000 regels

of voeg aan je brondata een kolom toe met een som formule die oploopt met dat de week oploopt. Deze kun je dan in je draaitabel gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan