Molex stekkertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricksnake

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
hallo allemaal,
ik heb gisteren een nieuwe voeding gekocht. Nou wil ik die vandaag in gaan bouwen, maar ik heb een probleem met de molex stekkertjes van mn oude voeding. Die krijg ik, wat ik ook doe, niet los! Ik heb het bij allemaal geprobeerd en ik krijg ze niet los (ze zitten vast in DVD speler, DVD brander en Harddisk volgens mij).
Wie weet hoe ik ze er zonder te slopen uit kan krijgen? :confused:
Bedankt

Soms zitten ze inderdaad wel erg vast. Met een beetje heen en weer bewegen komen ze meestal wel los.

Hmmzz, normaal gesproken zou je die gewoon los moeten kunnen krijgen, soms met wat kracht, maar los moeten ze kunnen.
Ik ben een enkele keer tegen gekomen dat een computer bouwer de stekkers had vast gelijmd (!!) omdat er dan gecontroleerd kon worden of er iemand in de pc was bezig geweest i.v.m. garantie.
Ik hoop niet dat dit bij jou het geval is, dat moet je namelijk wel grof geweld gebruiken en maar hopen dat alles heel blijft.

bedankt voor de snelle reactie! Ik heb vanmorgen al 10 minuten zachtjes heen en weer bewogen bij eentje, maar hij zit nog even ver erin als toen ik ermee begon... Zou het kunnen zijn dat ze door de warmte 'vastgesmolten' zijn?
En dat vastlijmen zou ik vreemd vinden, want ik krijg de stekker naar het moederbord en naar floppy drive wel los. Ook heb ik al enkele keren ram kaarten erin en eruit gehaald en een videokaart verwisseld.

Laatst bewerkt:
Ze zitten niet vastgesmolten, anders zou je hardware ook niet meer goed zijn. Er moet dan wel een heel veel warmte zijn om tot een smeltpunt te komen.

Dan zouden ze dus gewoon heel vast moeten zitten.
Kan het kwaad om te wrikken of gaat dan de aansluiting kapot?

Meestal moet je ook iets wrikken, je kan toch nog vrij stevig wrikken en trekken voordat er iets beschadigd, een kwestie van volhouden dus.

Dan toch maar wat meer brute kracht gebruiken! Ik ga weer even proberen, bedankt!

bij dit soort problemen gebruik ik altijd een platbek tang.
heb je net iets meer kracht.......

Het is gelukt!!! Ze zaten heel strak, maar met hulp van een vriend en zo'n tang is het gelukt! Werkt perfect!
Bedankt voor alle hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan