Moment van updates laten installeren instellen in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

koralt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Hallo allemaal,

Als bij mij de updates (automatisch) geïnstalleerd worden dan gebeurd dit altijd bij het opstarten van de pc. Iets dat ik vreselijk vervelend vind, want als ik 's morgens opstart wil ik ermee kunnen werken en niet eerst 10-30 minuten moeten wachten voordat hij weer klaar is voor gebruik.
Bij XP werden de updates altijd uitgevoerd bij het afsluiten. Iets dat ik veel handiger vind en graag onder mijn Windows 10 terug zou willen hebben.
Op het internet en bij Microsoft kan ik hierover niets vinden.
Weet iemand of dit ook kan en zo ja hoe?

Ik heb een officiële Windows 10 home installatie.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen om deze vraag te beantwoorden.

MVG Henk

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Normaal gesproken moet je dat kunnen instellen bij Windows Update (configscherm)
Optie: Updates downloaden maar ik bepaal zelf wanneer ik ze wil installeren o.i.d.
Of ze hebben de hele procedure veranderd (heb zelf geen Win 10).

Laatst bewerkt:
De updates worden voor de reboot geinstalleerd alleen die worden na restart afgeinstalleerd.
Volgens mij is hier niets aan te doen.
Dit was bij windows 7 al zo,

hans013 zei:
Volgens mij is hier niets aan te doen.
Je kunt ten 1e de tijd en de dag instellen wanneer de updates worden geïnstalleerd (die staan standaard ingesteld op 3 uur 's nachts). Dat zou je al kunnen veranderen in b.v. 15.00 (dus 's middags).
Daarbij kun je jouw pc rebooten op een tijd die je zelf het beste uitkomt zodat het niet 's morgens gebeurt.
Je kunt dat wel degelijk zelf instellen of het zou in Win 10 allemaal anders moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Ja, je kunt zelf kiezen wanneer je ze wilt installeren maar daarmee voorkom je zijn probleem niet.
En dat is dat hij bij het opstarten moet wachten op updates.

Als hij gewoon savonds een keer restart en daarna afsluit dan heb je geen probleem meer ermee. en kun je updates gewoon automatisch laten.
Dan is handmatig nutteloos.

Maar hoe vaak is er nou een update?? alleen aan het begin heb je daar last van.

Laatst bewerkt door een moderator:
koralt zei:
want als ik 's morgens opstart wil ik ermee kunnen werken en niet eerst 10-30 minuten moeten wachten voordat hij weer klaar is voor gebruik.
hans013 zei:
Ja, je kunt zelf kiezen wanneer je ze wilt installeren maar daarmee voorkom je zijn probleem niet.
Ja zeker wel want je kunt je tijd zelf uitkiezen als het jou het beste uitkomt.
Mik Zjegger zei:
Daarbij kun je jouw pc rebooten op een tijd die je zelf het beste uitkomt zodat het niet 's morgens gebeurt.
Goed lezen is ook een kunst. :o

Zoals ik al eerder opmerkte worden de updates standaard om 3 uur 's nachts gedownload, staat de pc uit dan begint Windows meteen na het opstarten (in dit geval 's morgens dus) te downloaden en te installeren.
Dit voorkom je door de update-tijd te veranderen naar een tijd dat het jezelf beter uitkomt en daarna te herstarten, dan heb je 's morgens het probleem niet want daar gaat het bij TS om.
hans013 zei:
Als hij gewoon savonds een keer restart en daarna afsluit dan heb je geen probleem meer ermee. en kun je updates gewoon automatisch laten.
Dan is handmatig nutteloos.
Jouw "oplossing" gaat dus in dit geval niet op als de standaard ingestelde update tijd niet veranderd wordt. Ik heb ook niet gezegd dat TS de automatische updates moet uitzetten, ik heb alleen gewezen op andere mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties en voorgestelde mogelijkheden en opties.

Hier een update over mijn vraag

Ik heb het beschreven probleem nog niet kunnen oplossen. Contact gezocht met Microsoft, maar van hun nog geen reactie mogen ontvangen.
Wat ik over dit onderwerp gelezen heb moet ik concluderen dat het waarschijnlijk niet mogelijk is om Windows 10 af te sluiten op de XP manier.

Bedankt allemaal

MVG Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan