monitor 2e x dode pixel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordi532

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Beste medehelpers,

ik heb van het weekend een Samsung Syncmaster 206BW gekocht.
ik was helemaal in mijn dopjes met mijn nieuwe scherm, nou keek ik wat langer en wat zat daar inderdaad een mooie blauw dode subpixel, ik terug naar de winkel
niet moeilijk gedaan, gewoon nieuwe meegekregen, ik weer inbouwen en gelukkig alle pixels deden het...

maar nu zit ik dus al 3-4 dagen met mijn pc in de weer en wat zie ik daar opeens verschijnen een mmooie dode rode subpixel.. en nu denk ik dus wat is dit alweer? is dit puur pech? is het kwaliteit van het scherm slecht? of zit mijn videokaart eenbeetje moeilijk te doen.

ik heb al de drivers van mijn videokaart opnieuw geinstalleeerd, en die van mijn monitor ook.

Iemand ideen?
is dit mijn monitor? of toch mijn videokaart?

bij voorbaat dank
Groetjes Jordi.

Laatst bewerkt:
Een dode (sub) pixel is niet je videokaart maar je monitor

Samsung maakt zeker geen slechte schermen er er is een ISO normering (ISO 13406-2) waain vastgelegd is hoeveel dode pixels een scherm mag hebben.

Samsung hanteert norm II, d.w.z. max. 2 bright-dot subpixels, max 2 dark-dot subpixels en max. 5 defecte subpixels.

Je bent wat dit betreft overgeleverd aan de welwillendheid van de verkoper.

Laatst bewerkt:
Nou ik vind het nogal raar, dat ik 2 x in 1 week voor hetzelfde probleem (een dode subpixel) terug moet.

is dit dan echt pure pech?

Nou dan maar voor de 2x terug met dat ding..

Pfff word je toch niet goed van..
Ik zit dan echt te denken zal ik nou voor de 3e keer weer dit scherm nemen?
Ik vertrouw het namelijk allemaal niet meer :confused:

Ik heb ooit ergens een programmatje gedownload om een zogenaamde dode subpixel "los" te krijgen. Klinkt vreemd, maar het werkte wel. Het kan dus blijkbaar zo zijn dat een pixel die b.v. rood blijft, na het draaien van dat proggie het weer doet! Het programmatje deed niets anders dan razendsnel het scherm van kleur laten wisselen. Oorspronkelijk was het geloof ik bedoeld voor pda's, maar grotere tft's werken soms ook. Tja, je kunt het altijd proberen natuurlijk. Ik zal eens kijken of ik de naam nog kan achterhalen.

edit: hier een topic op pocketinfo.nl dat hier over gaat.

Laatst bewerkt:
Staat hier ook dat levensduur van al je pixels achteruit gaan , ik ga dus gewoon terug naar de winkel...

nieuw scherm gehaald kijke of deze het wel langer dan 4 dagen volhoudt.

Oke weer iets raars
heb dus een nieuwe scherm.. en hij vertoond weer kuren
ik heb nu geen dode blauw sub pixel op het bureaublad maar alleen als ik aan het gamen ben het is echt heeeeeeel raar, echt totaal helder op me desktop maar in-game zie ik 1 klein blauw puntje onderin me beeld, ik heb me dvi en vga kabel geprobeerd beide hetzelfde probleem

het was allemaal een productie fout er stonden bij mycom al 6 andere waaronder 3 van mij met hetzelfde probleem, ik heb nu gratius van de mycom een 21.6 inch versie meegekregen , wat een pracht service!!!
eeerst mijne gecontroleerd, en daarna een andere 20 inch zelfde probleem, toen de 21.6 opengemaakt geen dode pixels, en dus die meegekregen zonder te hoeven bijleggen,

ECHT FANTASTISCHE SERVICE!!
god bless Mycom!

Dode pixel

Ik was bij Alternate en zag verschillende monitoren met dode pixels die wat afgeprijsd waren. Sommige monitoren stonden aan maar zag niets vreemd. Zou mede-forum leden het kopen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan