monitor aansluiten op laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
ik wil een nog te kopen monitor aansluiten op mijn fujitsu siemens amilo laptop.
Is dat mogenlijk en zo ja hoe,en wat voor kabel heb ik dan nodig?

welke aansluitingen heb je op de laptop?

zoals op een revieuw staat: Hij heeft gewoon hdmi
Dus je zou hdmi kunnen gebruiken dat is een van de beste scherm kabels

Dit is gewoon mogelijk. Je moet de monitor met de laptop verbinden middels de bijgeleverde VGA-kabel. Je sluit dan de monitor aan op deze poort:
laptop-vga-connection.jpg

Je kunt nu uit twee modes: Dupliceren en uitbreiden.

1. Dupliceren: Je 'kopieert' als het ware het scherm van de laptop op de monitor. Alleen is het zo dat beide schermen een even grote resolutie moeten hebben. Dus je kunt geen 4:3 beeldscherm 'kopi�ren' op een 16:9 scherm, want dan wordt het uitgerekt. Dus als jouw laptop-schermresolutie 1280 bij 1024 is, dan moet jouw monitor dat ook ondersteunen. De schermresolutie 1280 bij 1024 is 4:3. Dus als je een 16:9 monitor koopt, kun je dit niet kopi�ren. Misschien kan een ander forumlid een betere beschrijving hiervan geven.

2. Uitbreiden: Dit is het meest gebruikt. Je breidt het scherm uit naar de tweede monitor. Dus dan kun je met de muis van de ene naar de andere monitor gaan. Hierbij maakt de schermresolutie niet uit. Je kunt bijvoorbeeld op de laptop de resolutie 1280 bij 1024 gebruiken en op de monitor 1366 bij 768.
a594871a7ad5eaed734ef8cceda91bd7.jpg

De externe monitor aansluiten

Je start de laptop op -> Wanneer de laptop volledig opgestart is, sluit je de monitor aan op de VGA-poort. Nu druk je rechtermuisknop op een random plek op het 'Bureaublad' en druk je bij Windows vista op 'Aan persoonlijke voorkeur aanpassen' en dan klikt je op 'Beeldscherminstellingen' en bij Windows 7 druk je op 'Schermresolutie'. Hier kun je de instellingen naar jouw wensen aanpassen.

Nog vragen? Vraag het gerust:d!

Laatst bewerkt:
Als je HDMI hebt gaat dit bijna hetzelfde. Alleen dan sluit je de monitor op deze poort aan:
101389-which-are-the-best-cheap-hdmi-laptops-2.jpg

Niet op elke monitor zit een HDMI poort of HDMI-kabel bij;). Voor de rest zijn de instellingen hetzelfde.

@Laurensv99
zoals op een revieuw staat: Hij heeft gewoon hdmi
Welke review? Hij geeft niet aan welke Fujitsu Siemens Amilo hij heeft. Misschien heeft hij er wel een met Windows 2000 uit 2000:p.

Laatst bewerkt:
even voor de goede orde os is Vista
en geen hdmi op laptop,wel vga

dan gebruik je dus een vga kabel.

Dan gewoon de VGA kabel gebruiken.
Werkt prima, zo sluit ik zelf ook een extra monitor aan.

Tardis

@bassie Oeps :p
dan graag volgende keer wel even volledige laptop naam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan