Monitor aansluiten op onboard graphic card

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansswans

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hey,

op mijn moederbord, een asus a7n8x-la, zit (volgens mij) een ingebouwde graphic card. Er zit in ieder geval een vga uitgang op mijn moederbord.

Mijn pc loopt telkens vast, en volgens mij ligt het aan mijn videokaart, dus ik wil graag mijn monitor aansluiten op de vga van me moederbord, maar als ik de videokaart eruit haal en mijn monitor op het moederbords vga aansluit, krijg ik geen beeld.

Weet iemand wat ik moet doen zodat mijn monitor werkt op de vga van mijn moederbord?

Misschien beginnen met kijken in bios of die wel aanstaat.....

ik zou eerst de drivers van de videokaart eraf gooien.. ook die van de moederbord vga (als je die nog niet hebt geinstalleerd hoeft dat natuurlijk niet).
dan de pc opnieuw opstarten met de kabel nog in de aparte videokaart.
1. Als hij dan beeld geeft, is waarschijnlijk je videokaart niet stuk, maar is er een driverprobleem. Je kunt dan proberen om drivers van het internet te downloaden en te installeren.Het zou goed kunnen dat het niet goed werkt als je drivers van de meegeleverde cdrom hebt geinstalleerd, die werken namelijk vaak minder goed dan (recentere) versies die op internet te vinden zijn. Doet ie het dan nog niet, dan zou ik hem even testen in een ander systeem of terug naar de computerzaak.

2. Geeft hij zonder drivers na het opstarten meteen al geen beeld, dan kun je het systeem afsluiten, de stekker eruit halen en de batterij van de bios eruit halen en na 5 minuten er weer in stoppen. Werkt dat ook niet, dan is je videokaart waarschijnlijk inderdaad kapot.
Je kunt dit dan controleren door het systeem weer uit te zetten, de videokaart eruit halen , de kabel in de onboard (moederbord) vga stoppen, weer opstarten en in het bios in te stellen dat ie onboard het eerste beeld geeft (primary display adapter: onboard of auto)
Zonder enige drivers zou dan je onboard vga het sowieso moeten doen en beeld moeten geven, is dat het geval, dan kun je er zeker van zijn dat je videokaart het niet meer doet, en hoef je hem ook niet meer in een ander systeem te testen. Geeft ie dan nóg geen beeld dan kun je ook een moederbord probleem hebben en dan zou ik je pc naar de computerzaak brengen.

Succes :thumb:

ow, sorry, wat ik net beschreef was een prima manier om te kijken of je videokaart nog wel werkt, maar je had alleen last van vastlopers...als je ze vaak hebt, zou je het stappenplan gewoon kunnen volgen, maar dan ook elke keer kijken of ie ook beeld blijft geven en niet meer vastloopt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan