Monitor aansluiting (TV 2 Beamer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Heren, ik wil het volgende doen:
ik heb een beamer met een monitor aansluiting,
nu is er geen kabel om hem aan te sluiten op de TV:mad:
ik wil hem zelf maken maar ik weet op welke 2 pennetjes van de monitor aansluiting de video zit,
het is toch zo dat ik alleen maar een gele tulp stekker aan de andere kant van de monitor aansluiting zet en dan moet alles toch werken?:o
heeft iemand een beschrijving van de pennetjes van de monitor aansluiting, en kan mij vertellen hoe ik een verloop naar de TV moet solderen.:thumb:

BVD
:8-0:

Op een monitor aansluiting zit geen sync aansluiting (gele tulp) , monitor signaal gaat met een rood / groen en blauw aansluiting, sync video is een gemengd signaal van alle kleuren.
En zoals ik begrijp wil je van je TV naar een beamer :confused: , dit kan helemaal niet omdat een tv geen signaal output heeft toch ? :confused:

maar als je met een VCR recorder iets opneemt van de tv, dan gaat er toch ook een signaal van de tv over de output van de tv naar de vcr toch? dus dan kan je toch dat signaal naar de beamer sturen of ben ik nou gek?
:o

Geplaatst door DenotsNiaga
maar als je met een VCR recorder iets opneemt van de tv, dan gaat er toch ook een signaal van de tv over de output van de tv naar de vcr toch? dus dan kan je toch dat signaal naar de beamer sturen of ben ik nou gek?

Dit is inderdaad mogelijk. Als de TV een scart aansluiting, met een video out, heeft, kan je deze bebruiken voor uw beamer.

TV's met video out zijn een zeldzaamheid, deze heb je vast niet :p
Als je iets opneemt op je video recorder dan komt de tv kabel binnen bij je video recorder en gaat het signaal door naar de tv. Er gaat dus geen signaal terug van de TV naar de video recorder.
Maar het goeie nieuws is... je hebt waarschijnlijk een video recorder en deze heeft wel video out ( gele tulp ) maarja dan zit je nog met het probleem dat je beamer alleen maar rgb signaal lust, en er zullen vast wel sync naar rgb convertors op de markt zijn alleen ken ik ze niet :confused:

Geplaatst door Paintje
TV's met video out zijn een zeldzaamheid, deze heb je vast niet :p
Als je iets opneemt op je video recorder dan komt de tv kabel binnen bij je video recorder en gaat het signaal door naar de tv. Er gaat dus geen signaal terug van de TV naar de video recorder.
Maar het goeie nieuws is... je hebt waarschijnlijk een video recorder en deze heeft wel video out ( gele tulp ) maarja dan zit je nog met het probleem dat je beamer alleen maar rgb signaal lust, en er zullen vast wel sync naar rgb convertors op de markt zijn alleen ken ik ze niet :confused:

Elke TV heeft toch een scart aansluiting. Op die scart zit toch een video out. Ik kijk bvb TV via de VCR en dus via scart. De TV zet je dan op AV bus.Toch geen probleem.

:) Nee die scart aansluiting van je TV is video in
De scart aansluiting van je video recorder is video out

Snappie

Vanuit de 'out' aansluiting van de VCR naar de 'in' op je TV.
Dus niet andersom :rolleyes:

Geplaatst door Paintje
:) Nee die scart aansluiting van je TV is video in
De scart aansluiting van je video recorder is video out

Snappie

Vanuit de 'out' aansluiting van de VCR naar de 'in' op je TV.
Dus niet andersom :rolleyes:

Het kan wel andersom. Kijk ik heb 3AV bussen. 2X scart en 1 Composite in en audio in. Op de 2° scart zit een VIDEO UIT. Er zit ook nog een soort S-Video in op. Dus mijn TV is + 10 jaar en die kan het wel.

:p tja dat zei je er niet bij, tegenwoordig zit dat er allemaal niet meer op, standaard 1 scart aansluiting zonder uitgang :rolleyes: maarja dan heb je nog niet het probleem opgelost van de vga ingang op je beamer :confused:

Een beamer kan toch owerweg met composite, S-Video en, dacht ik met RGB sync. Of ben ik verkeerd.
Een viertal jaar geleden, heb ik een beamer mee geinstallerd in een bowling zaak. Die beamer was aangesloten op de video uit van een tv. Dit weet ik pertinent zeker,aangezien ik de aansluiting heb gemaakt. Nu, door omstandigheden, kom ik niet meer in die zaak. Ik wet wel dat het nu via Pc gaat. Dus, S-Video, composite ? Met een goede beamer is veel mogelijk.

Ok, Het gaat om een Compaq MP3800
Is het nu mogelijk om op deze beamer
het signaal (desnoods uit een VCR) te krijgen.
Hoe moet ik die kabel maken dan?
Of moet ik echt een PC met een TV kaart neerzetten, en het dan maar zo doen.
Maar ook dan moet ik een kabel maken van de S-video van de TV kaart naar de beamer (monitor aansluiting)
Dit laatste is niet mijn favoriet omdat het in een voetbalclubhuis is en daar nog wel eens word ingebroken.
Vandaar de Compaq MP3800 die kan ik gewoon mee naar huis nemen.

PS. Die auto bij de sporthal is echt goed man.
Ik heb gehoord dat als je denkt en ook echt geloofd dat je actief aan het sporten bent, dat het ook goed voor je is.
Ongeacht waar je je auto parkeerd.

Ik heb nog even een vraagje. Ik zopas de spec's van je beamer even bekeken. Heb daar ook de "Home Theater Kit" bij? Zo ja dan heb je veel meer mogelijkheden.

Even off topic. Ben verschillende jaren bestuurslid en official geweest bij een zwemvereniging. Mij zoon zwom nl wedstrijden. Voor en na die wedtrijden, waren wij altijd heel sportief, maar dan in pinten pakken.:D

nee ik heb alleen een kabel er bij
van monitor aansluiting naar monitor aansluiting
bij mij ontbreekt de kabel die er normaal bij zit.
dat is gewoon een kabel
van monitor naar Super vhs en een geletulp.
en toen dacht ik, haal ik gewoon ff bij correct of mediamarkt maar daar hebben ze hem niet.
vandaar dat ik dacht ik maak hem zelf wel even.
dus alleen een tulpje op twee pollen van een monitor aansluiting moet toch ook werken dan?

:rolleyes: Nee

Dit is wat er uit een VGA komt of wat erin moet, en daar zit geen Svideo bij , alleen Rood, groen en blauw signaal, Svideo is composiet signaal en op 1 draadje met 1 aarde mantel

vga.jpg

Dus met andere woorden, er zou op je beamer al een tulp aansluiting moeten zitten

d het fout gezien,
maar zoals je kan zienop de bijlage
is het een kabel van de DVI connector naar een tulp
die kan ik toch wel zelf maken dan?
of moet dan de S video er ook aan zitten?

Thx man

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan