Monitor beeld verschoven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadUstasa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Mijn ouwe trouwe Fujitsu Siemens laptop heeft 2 weken geleden de geest gegeven, althans de backlight inverter van het beeldscherm. Ik heb gebeld met verschillende experts en het laten repareren ervan zou tussen de 150,- en 250,- euro liggen afhankelijk van de reparareur. Mij werd het advies gegeven een monitor aan te schaffen en deze op de laptop aan te sluiten, wat ik ook gedaan heb. Nu, als ik de monotor aansluit krijg ik dit beeld te zien:

super grote voorbeeld foto een.

super grote voorbeeld foto twee.

Het beeld is ongeveer 5 centimeter naar rechts verschoven, links zie ik een grote zwarte balk en rechts ben ik een gedeelte gewoon kwijt. Hoe ik ook met de instellingen speel, het beeld blijft hetzelfde. :(

Wat doe ik fout?

Mijn ouwe trouwe Fujitsu Siemens laptop heeft 2 weken geleden de geest gegeven, althans de backlight inverter van het beeldscherm. Ik heb gebeld met verschillende experts en het laten repareren ervan zou tussen de 150,- en 250,- euro liggen afhankelijk van de reparareur. Mij werd het advies gegeven een monitor aan te schaffen en deze op de laptop aan te sluiten, wat ik ook gedaan heb. Nu, als ik de monotor aansluit krijg ik dit beeld te zien:

super grote voorbeeld foto een.

super grote voorbeeld foto twee.

Het beeld is ongeveer 5 centimeter naar rechts verschoven, links zie ik een grote zwarte balk en rechts ben ik een gedeelte gewoon kwijt. Hoe ik ook met de instellingen speel, het beeld blijft hetzelfde. :(

Wat doe ik fout?

heb je al geprobeerd om de monitorinstelling te wijzigen, je kan het beeld toch naar links verschuiven op de monitor zelf

heb je al geprobeerd om de monitorinstelling te wijzigen, je kan het beeld toch naar links verschuiven op de monitor zelf

Die optie ben ik nog niet tegengekomen. Kun je me uitleggen hoe ik het beeld naar links kan verschuiven?

Welkom op Helpmij.:)

ej zal voor het verschuiven in het menu van de monitor zelf moeten zijn.

PS, ik heb de titel van je vraag aangepast, "Help" zegt niets over je probleem en kan zelf ten nadeel van je hulp zijn.;)

Welkom op Helpmij.:)

ej zal voor het verschuiven in het menu van de monitor zelf moeten zijn.

PS, ik heb de titel van je vraag aangepast, "Help" zegt niets over je probleem en kan zelf ten nadeel van je hulp zijn.;)

Okay, geen probleem. De functies van mijn monitor zijn:

Brightness/Contrast

Image Adjust

Colour

OSD Setup

Advanced

Information

Ik neem aan dat ik dus bij Image Adjust moet zijn. Ik krijg daar deze opties:

H-Position

V-Position

Clock

Phrase

Zonder dat ik nu een fout maak, welke stap moet ik nu doen?

H-position = horizontaal verplaatsen van het beeld.
V-position = vertikaal verplaatsen van het beeld.
:)

H-position = horizontaal verplaatsen van het beeld.
V-position = vertikaal verplaatsen van het beeld.
:)

Helaas, het beeld verschuift inderdaad een klein stukje naar links. Hij stond standaard op 40% als ik de indicator helamaal naar links schuif, naar 0% dus, blijft er nog een 3 centimeter brede zwarte balk over. Misschien is deze monitor te groot voor mijn laptop, want bij de pc-zaak waar ze een 15 inch monitor hadden was het beeld meteen perfect. Misschien een kleinere monitor aanschaffen?

mischien de resolutie
maar aan de groote kan het toch nie liggen lijkt mij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan