Monitor blijft in standby stand

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
heb wat instellingen veranderd aan mijn monitor,kleur, achtergrond e.d. niets bijzonders verder.
zonder er goed op te letten ook de HERZ instelling veranderd,met het gevolg dat als ik mijn pc opstart alles goed gaat,tot na het opstartscherm van Windows xp.
Op het moment dat buroblad op scherm zou moeten verschijnen gaat monitor op standby stand en is er niet meer uit te krijgen.
Nu effe ander monitor aangesloten,die werkt perfekt
Wie heeft de oplossing?

Je hebt de Herz zeer waarschijnlijk te hoog gezet.

Start ff de pc opnieuw in de Veilige Modus en kijk of je de Herz aan kan passen. Zo nee, ff bij Apparatenbeheer de monitor weghalen en de pc normaal opstarten.

Bij de Beeldschermeigenschappen (waar je ook de achtergrond kan veranderen e.d). Dan ga je ff naar tabblad Instellingen-Geavanceerd en dan tabblad Beeldscherm.

heb ik gedaan,bij vernieuwings frequentie maar een keuze mogenlijkheid n.l. standaardinstelling.

dpi instelling staat op - normaal 96 dpi

Geplaatst door BEAT
heb ik gedaan,bij vernieuwings frequentie maar een keuze mogenlijkheid n.l. standaardinstelling.

dpi instelling staat op - normaal 96 dpi

DPI hoef je niet aan te komen. Zet de Herz op 60 om te beginnen.

Of doet ie et alweer?

sta nog steeds in de veilige modus,kan bij beeldscherm instellingen de herz niet aanpassen blijft op "standaard' instelling staan

Dan de monitor ff verwijderen bij Apparatenbeheer en de pc opnieuw opstarten.

dit werkt,kan nu weer normaal opstarten!
moet ik de monitor weer 'inschakelen' nu?

De monitor zal waarschijnlijk automatisch geïnstalleerd worden als standaard monitor. Wanneer je gewoon de juiste resolutie en refresh rate in kan stellen zou ik de monitor niet installeren.

okee,laat ik hem zo staan.
resolutie staat nu op 800x600
en monitor staat als standaard vermeld
Thankx voor de hulp!

comp start maar beeld blijft op standby

yo me computer wil wel starten maar me monitor niet eerst is het lampje groen en dan hoor je tak en dan valt ie uit op standby (oranje lampje) Ik lees steeds andere verhalen me comp is nog geen jaar oud ik wil graag een duidelijke uitleg A.U.B.
Als ik de snoer in een andere plug in doe dan doet me beeld het wel maar ik wil gwoon dat me beeld in de goeie plug in het doet. Maar als ik dus in de verkeerde plug in me snoer doe heb ik beeld . Dan druk ik op start en dan doe ik uitschakelen maar dan kan ik alleen uitschakelen en opnieuwe starten aandrukken niet standby :shocked: dus ik word hier gek plz help me
al vast bedankt :thumb:

Yo, welkom op Helpmij.
Je breekt in op een erg oud topic, maak je zelf even een vraag aan?
Deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan