Monitor blijft zwart bij opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb net een nieuwe videokaart (MSI-R5870 - Lightning) aangeschaft. Via de HDMI-aansluiting van deze videokaart heb ik (ook via HDMI) de TV in de huiskamer aangesloten. Laat ik de HDMI-kabel in de videokaart op de computer zitten en start ik de computer opnieuw op, dan krijg ik een zwart beeldscherm op de monitor (bij de detectie van de initialisatie van de videokaart gaat hij, denk ik, de actieve onderdelen af en is deze Hdmi-aansluiting waarschijnlijk de eerste die de computer tegenkomt). Ik weet zeker dat de computer gewoon is opgestart, want als ik de Windowstoets + p indruk, en ga ik met het pijltje naar links - "alleen op computer"- dan komt mijn beeldscherm weer te voorschijn, zij het in een verkeerde resolutie.

Dan de vraag: kan ik ergens in de computer iets instellen waarmee ik aangeef dat de HDMI-instelling van de TV in de woonkamer moet worden genegeerd (totdat ik het zelf aanzet), zodat de computer gewoon normaal opstart en ik niet telkens de HDMI-kabel erin hoef te doen, zodra ik mijn beeldscherm wil uitbreiden? (Ik heb Windows 7 - Ultimate - NL) Alvast dank voor een antwoord! :thumb:

In je beeldscherminstellingen kun je aangeven wat je schermen gaan doen en wat je hoofdscherm is.
Heb je deze settings al aangepast?

Dankjewel! Ja, dat heb ik. Ik heb aangegeven dat mijn monitor het hoofdbeeldscherm is!

Ik heb het probleem opgelost! Via windowstoets + P op dupliceren klikken. Daarna kun je de computer gewoon opstarten met de HDMI-kabel erin. Nadeel is alleen dat je resolutie verandert van 1900 x 1200 in 1900 x 1080! :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan