Monitor blijft zwart na selecteren van Int Graphics (IGD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swiertje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Ik heb in de BIOS aan de PCI-express instellingen zitten klooien omdat ik deze foutmelding tegenkwam bij het willen repareren van Windows XP:

pci.sys - address f853c0bf base at f8535000, datestop 3b7d855c

Vervolgens heb ik van de drie keuze mogelijkheden bij de PCI-express "Int Graphics (IGD)" geselecteerd, en nu werkt mijn monitor niet meer. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Dank.

Kast open maken, bios batterij verwijderen, contacten in batterijhoudertje even kortsluiten met paperclip o.i.d. , batterij terugzetten, opstarten en bios opnieuw instellen (vergeet datum en tijd niet).

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Heb de batterij eruit gehaald en weer terug gezet zoals je het beschreven hebt. Ook heb ik in een tweede poging die jumper een plekje verschoven en weer terug gezet > helaas geen resultaat. Weet je misschien nog een manier?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe lang had je die jumper op reset staan? Probeer nogmaals zonder batterij en laat de jumper iets langer staan.... (of de paperclip)
Normaal gesproken gaat het bios dan terug naar zijn positie "af fabriek"....

Zet gewoon in je Bios je PCIE kaart weer als eerste keuzemogelijkheid!
Ik neem aan dat je een pcie-kaart in je pc hebt?

@ErpCity Ongeveer een kwartier lang samen met de batterij, helaas geen resultaat.

@Mik Zjegger
Hoe kom ik dan in mijn bios als ik geen beeld krijg? Of kan ik dat blindelings doen met bijvoorbeeld 3x rechts, 2x links...?

Laatst bewerkt:
Gelukt! De bios gereset met een cd volgens de instructies van het moederbord. Vervolgens de monitor aan de onboard gehangen, en toen kreeg ik weer beeld. Waarschijnlijk was het ook gelukt zonder de bios te resetten... ;)

Gewoon in de bios had je het aan kunnen passen met de monitor aan de onboard, maar ja, zo werkt het ook.

@Mik Zjegger
Hoe kom ik dan in mijn bios als ik geen beeld krijg? Of kan ik dat blindelings doen met bijvoorbeeld 3x rechts, 2x links...?
M'n hersens werkten vannacht niet optimaal. :o:o:o :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan