monitor blijft zwart/start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

markbert

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Een tijd geleden wilde mijn PC niet meer opstarten. Er kwam een foutmelding die ik niet meer precies weet maar iets in de trant van 'niet genoeg hymem/sys geheugen' of zo. Nadat een 'expert' er naar had gekeken is de zaak verergerd: de monitor (die het in combinatie met mijn oude PC gewoon doet) blijft zwart, dwz hij gaat naar de slaapstand. Pogingen met de opstartschijf (98) en F1 of F8 ingedrukt (ook weer op aanraden van een andere expert) leveren niets op. Wat nu??? Groeten. Eduard.

Staat je BIOS wel zo ingesteld dat hij eerst vanaf de A: start?

Ik weet niet waar hij op staat; Bij mij is A de floppy, D de cd en E de dvd, en toen hij het nog deed startte hij vanzelf op, dus ik denk van C, de harde schijf, maar eerlijk gezegd weet ik het niet en ik kan helaas niks zien...... Eduard.

Geplaatst door markbert
Ik weet niet waar hij op staat; Bij mij is A de floppy, D de cd en E de dvd, en toen hij het nog deed startte hij vanzelf op, dus ik denk van C, de harde schijf, maar eerlijk gezegd weet ik het niet en ik kan helaas niks zien...... Eduard.

Als je met een opstartdiskette wilt opstarten moet je BIOS wel zo ingesteld staan dat de PC vanaf het diskettestation (A:) opstart.

Maar je kan dus niet in de BIOS komen? :confused:

Ik zou niet weten hoe. Na het aanzetten van de patient blijft het scherm zwart en ik weet dus niet waar ik ergens ben blijven hangen in het opstart gebeuren, als dat al begonnen is. Ik blijf de blinde mol....

Geplaatst door markbert
Ik zou niet weten hoe. Na het aanzetten van de patient blijft het scherm zwart en ik weet dus niet waar ik ergens ben blijven hangen in het opstart gebeuren, als dat al begonnen is. Ik blijf de blinde mol....

Oke, en aan de monitor ligt het niet...

Probeer tijdens het opstarten eens op DEL of F12 te drukken?

btw. Die error die je kreeg voor al dit heb ik ook eens gehad. Na veel pogingen opgelost.

Heeft niet geholpen. Ik heb nog een nooddisk van Macafee in de floppy gestopt en daar is hij even mee bezig, aan het lampje te zien, maar dit levert ook vewrder niets op...

Ligt het niet aan de videokaart of aan een bios instelling?
Voor de videokaart, een andere monitor aan de bewuste pc hangen om het te controleren.
Voor de bios, bios resetten d.m.v. van jumpertje of batterijtje er even uit halen.

Geplaatst door markbert
Heeft niet geholpen. Ik heb nog een nooddisk van Macafee in de floppy gestopt en daar is hij even mee bezig, aan het lampje te zien, maar dit levert ook vewrder niets op...

Waarschijnlijk maakt het niks uit wat je in de drive stopt als de BIOS toch opstart vanaf de harde schijf :confused:

Heb je een windows 98 of hoger CD-ROM? Die zijn ook bootable dacht ik. Doe de CD erin en start je PC opnieuw op.

Ron, dank voor je antwoord: aan de videokaart ligt het niet, andere monitor er op maakt niets uit. Nu het resetten van de bios. Ik ben een leek, dus wat voor jumpertjes en waar, welk batterijtje??

Opstraten met CD met 98 werkte niet. Eduard.

hoi,
monitor is goed,vga kaart is goed, ja. ok. dan zou ik eens pc open en alle pc kaarten die niet NU nodig zijn
er uit natuurlijk niet de vga kaart (beeld) en alle apparaten die niet NU nodig afkoppelen van pc bijv. printer scanner ext modem . alleen nog pc tb muis vga kaart en scherm en dan nog eens testen , denk bij het
steken van een vinger in de pc aan de E.S.D. statise stroom van jezelf naar pc toe dus pc uitschakelen en de stekker er in laaten voor de aarde en het ijzer van de pc aanraken als je er aan zit , dan kun je in idergeval niet nog meer verindesoepdraaien dan nu al is .
bitgroet. (van n ervaren sleutelaar).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan