monitor doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

figaro

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Dit probleem doet zich voor bij de PC van mijn broer.

De monitor ontvangt geen signaal van de PC, dus dacht ik de videokaart zal wel kapot zijn, een andere uitgeprobeerd, precies hetzelfde, een andere monitor geprobeerd ook geen beeld.

Als een PC opstart moet je normaal gesproken een piep te horen zijn? Doet deze dus niet, wat kan dan het probleem zijn? videokaart, moederbord, bios, geheugen? Hij srtat dus niet door?

Ik had wel in de bios willen kijken of ik daar een probleem zou kunnen ontdekken, maar ja met een zwart scherm is het puur gokken.

Ik hoop dat iemand een advies of tip heeft.

Bedankt,

Frank

probeer eens de bios te resetten batterij er 2 minutten uithalen en weer erin zetten en opstarten als dit niet werkt kun je je bios ook nog resetten met een jumper

welk merk en type moederbord heb je??

Beste Marcel

Marcel je draait de zaken om.

Bios resetten doe je door de stroom er af te halen, de jumper te verplaatsen 30 seconden te wachten, jumper weer terug. Stroom aansluiten en opstarten.

Als je de stroom er niet af haalt gaat het niet.

En batterij los peuteren is een noodgreep, niet aan te raden, of je moet hem met tri schoonmaken voordat je hem terugzet. (hij kan niet tegen huidsmeer).

Eric:thumb:

batterij en bios gereset

Ik heb de batterij er een tijdje uit gehad, jumper verplaatst en na een tijdje weer terug gezet, maar het probleem blijft. Ik denk toch de PC maar weg brengen en dat deze maar nagekeken wordt is ook al een relatief "oud beestje" AMD1000 processor.

Al een oude geprobeerd

Weet het niet, maar het is mogelijk dat je een moderne 1,5 volt AGP er in gezet hebt en dat hij alleen de oude oude 3 Volt versie begrijpt.

Eric.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan