monitor doet het pas na 3x

Status
Niet open voor verdere reacties.

martino87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2005
Beste mensen

enige tijd geleden heb ik zelf een pc in elkaar gezet. Deze werkt echter niet naar behoren. Bij het opstarten moet ik de pc drie keer aan- en uitzetten alvorens de monitor zich inschakelt. Ook krijg ik in de xp-installatie blauwe schermen, waarna de pc een herstart moet maken. De blauwe schermen geven elke keer iets anders weer.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt

Martijn

Zet de pc maar niet meer aan totdat het probleem verholpen is!!!
Hiermee kun je de onderdelen permanent beschadigen.

Ik zet regelmatig op verzoek van klanten PC's in elkaar en repareer deze ook. Nu kan ik niet precies het probleem vaststellen vanuit je verhaal, maar 9 van de 10 keer als ik met dergelijke problemen te maken krijg heb ik 2 oorzaken:

1. Je koeling op de processor zit net niet helemaal goed
2. Het geheugen is niet goed of zit niet goed vastgeklikt op het moederbord.

Meestal kom ik uit bij optie 1.
Het is essentieel dat de koeling precies goed op de processor is vastgemaakt, enkele milimeters verschil of net scheef erop kan ernstige gevolgen hebben!

Je kunt dit herkennen dat de pc willekeurig wel of niet doorstart en als de pc doorstart het barst van de fouten.
Doordat de processor niet goed gekoeld wordt, is de processor te heet en maakt hierdoor fouten in het verwerken van berekeningen. Je monitor is wel goed, maar de pc doet de andere apparaten hierdoor niet goed aansturen, in dit geval je videokaart.

Kijk nog eens goed naar de bevestiging van je koeling en geef wat meer info over de hardware op als dit niet wil lukken.

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan