Monitor doet raar en pc start daardoor niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem: onze monitor (DELL 1908 FP) bij onze linkerpc (HP Compaq dc7600 Small Form Factor) geeft allerlei strepen aan van boven naar beneden.
Je krijgt dan na ongeveer 90 sec even de keuzes met functietoetsen (om bijv. de Bios-setup te openen) en daarna blijft het scherm zwart en gebeurd er niets meer.

Wie weet wat dit probleem is en hoe het op te lossen is?

Groeten,

Michaël

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat de videokaart het begeven heeft. Het is ook geen jonkie meer natuurlijk.
Eventueel kun je er wel een andere videokaart in zetten. Deze moet dan geschikt zijn voor PCI Express.

Probeer die monitor ook eens aan een andere pc.

Laatst bewerkt:
Hm, er zit gewoon een on-board kaart in en als je bij deze pc een PCI-Express videokaart er in zet dan zit deze de on-board in de weg....
Ik heb de monitor ook op een andere pc geprobeerd, niets aan de hand.
Mijn vader gaat morgenavond even langs naar een van zijn oud-collega's die verstand heeft van pc's.
Maar als iemand nog een oplossing weet?

P.s. bent u ook de edmoor van het Computeridee Forum?????

Laatst bewerkt door een moderator:
"P.s. bent u ook de edmoor van het Computeridee Forum????? "

Schuldig ;)

Van laptops weet ik dat er handige jongens zijn die kunnen reflowen (solderen).

Maar wellicht is er meer aan de hand met de videochip dan wel mb.

Hallo

Mijn vader gaat morgenavond even langs naar een van zijn oud-collega's die verstand heeft van pc's.

Laat deze dan ook de condensatoren "elco's" op het motherboard controleren.

Deze symptomen kunnen immers ook worden veroorzaakt door lekkende "defekte" condensatoren.

Snel te controleren met de nodige meetapparatuur , maar is visueel ook vast te stellen. (lekkende vloeistof en een bolle bovenkant)

Indien je er voorzichtig tegen tikt met uw nagel , klinken deze meestal ook hol , in tegenstelling met een exemplaar dat in orde is.

Hier staan een paar foto's :

http://translate.google.be/translat...http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

Peter

Uiteindelijk blijkt dat er een schroefje onder het moederboard is gevallen wat kortsluiting veroorzaakte, gelukkig is de schijf nog in tact en kan overgeplaatst
worden in een nieuw systeem. Ik maak nooit meer een pc open als hij nog werkt, alleen kapotte knutselpc's maak ik nog open.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan