monitor doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusweed

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Ik heb een Highscreen MS1779P 17" CRT Monitor uit 1999.

Hij heeft sinds een paar dagen last van rare kleuren...
bijvoorbeeld op de achtergrond van helpmij.nl (normaal gewoon helemaal 'helpmij' blauw, maar nu zie ik in het midden een blauwe vlek, linksboven is het rood, linksonder groen, rechtsboven paars en rechtsonder weer groen, ik snap er echt niks van, en het ligt niet aan mijn videokaart, want met andere monitor geen probleem, zet ik deze monitor aan een andere pc weer zelfde probleem, dus probleem zit bij monitor, weet iemand wat ik moet doen, of is deze monitor gewoon overleden, na 4 jaartje intensief werk ????

Heb je een Degauss-knop of in het OSM (on screen menu) een Degauss-functie? Gebruik die eens...

Zou het kunnen dat je je monitor zeer veel in standby laat staan ipv volledig uit?
Probeer eens te Degaussen...
Laat je monitor eens lange tijd (ong een dag...) zonder stroom, dus de stekker eruit om zeker te zijn. Gaat het dan niet beter?
Jou monitor begint brandvlekken te tonen in de luminicerende laag van je beeldbuis. Bovenstaande helpen wel eens, maar je kan je toch in de komende maanden aan een aankoop verwachten, tenzij je zo wil verderwerken natuurlijk...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan