Monitor en toetsenbord valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Gisteren werd opeens het beeld zwart van mn flat.
Flat kreeg geen signaal meer. Videokaart dacht ik. Had gisteren geen seconde meer over om er naar te kijken.
Vanochtend start ik mn desktop, no problem, alles doet het. Logboek vermeld niets.
Na een kwartiertje temeraturen gemeten, no problems. (Kan ik de temp van mn gt7600 ook meten?)
Toen viel weer mn scherm zwart, en kwam ik tot de ontdekking dat mn toetsenbord ook geen signaal meer heeft met mn pc.
Ik begin me dus grote zorgen te maken, wat dit lijken me niet de minste hardware foutjes.

Moederbordcrash ofzo? Lijkt me niet alleen de videokaart...

PS, het is niet de voeding, want mn pc zelf blijft gewoon doordraaien.

Laatst bewerkt:
Ondertussen gedaan;

Mobo batterijtje eruit gehad.
Pc volledig schoongemaakt
Temp voeding blijft onder de 50 C
CPU 40 C
Mobo 30 C
Kaart fysiek gecheckt. Is een kaart met koelblok, dus geen fannetje wat er mee kan stoppen.

Nu heb ik de vidiokaart eruit gesloop, sub kabeltje opgezocht en scherm aangesloten op de mobo.
Dat werkt nog steeds.

Wat ik me dan afvraag, als mn videokaart crasht, waarom singaleert mn pc dan gelijk mn toetsenbord niet meer?

Volgende vraag, als ik een nieuwe kaart bestel, wat is een leuke kaart? Niet te duur, en voldoende om te gamen?
Mijn voeding is maar 350 Wat, dus als ik een grote kaart koop is mn voeding misschien weer te klein.

Met de orginele software deed de kaart het een kwartiertje. Direct weer opgestart, en nu gaat het alweer een uur goed.

De GPU temp is 70 Graden. Bij het gamen stijgt de temp naar 85 graden, en als ik ff doorga nog iets hoger.
Dat lijkt me aan de hoge kant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan