Monitor flikkert+Radeon9700Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Ik dus al een tijdje (maand of 2) een Club3D Radeon 9700Pro, maar sinds ik em heb, heb ik et volgende, nu toch wel irritant wordend probleem welke ik maar niet op kan lossen (Search al geraadpleegt):

Elke keer als de pc de volgende dag voor het eerst wordt aangezet, dan blijft mijn monitor al vanaf het bootscherm zwart (groen lampje v.d monitor brandt wel gewoon). Na 1,2 minuten komt er ineens flikkerend beeld. Dus dan is et beeld weer ff zwart en dan zie je weer ff wat je hoort te zien, dan is et beeld weer zwart etc etc, op verschillende snelheden. Dit gaat door ook al kom je in Windows(XP).

Pas na ongeveer 10 minuten heb ik weer normaal beeld zonder flikkeringen etc. Ook als ik de pc nu opnieuw zou opstarten, blijft het beeld et doen zoals et moet.

Maar doe ik dus avond's de pc uit (en de monitor uiteraard) en zet ik hem de volgende dag weer aan, dan is et weer hetzelfde liedje.

De herz staat op 100Hz. Lager zetten helpt nix, hoger zetten kan niet. Monitor al es verwijderd (zowel driver/software als de kabel eruit etc)

Het scherm is stabiel als ik DXDIAG opstart. Dan heb ik beeld. Ga ik scrollen in Internet Explorer, dan flikkert ie op het ritme van zoals je scrolled zeg maar.

De muis-driver heb ik verwijderd, nieuwste versie hiervan al geprobeerd, maar dat helpt nix. Ook geen Logitech-drivers gebruiken maakt nix uit.

Ik heb al DX9b de-installed, net zoals de videokaart-driver, maar ook dat helpt nix. Andere versie helpt ook niet.

Wat is dit steeds voor onzin? Met mijn GF4 Ti 4200 128mb had ik nergens last van. De 9700Pro doet et verder perfect en ook is het geen warmte-probleem.

-edit-

Als ik een andere monitor er op aansluit, doet deze het perfect. Maar het gekke is dat me eigen monitor het ook goed doet op een andere pc.

Laatst bewerkt:
Je schrijft niet of je monitor wel 100hz aankan (op die resolutie) Wat voor een monitor heb je??
Misschien een optie om daar het goede .inf bestand bij te zoeken??

Ik heb het ooit een keer meegemaakt dat de monitor (vga) stekker een gammel pennetje had dat toevallig in combinatie met een videokaart waar de contactpunten vrij diep lagen hetzelfde effect gaf. Dus monitor op andere pc->alles goed, andere monitor op betreffende pc->ook alles goed. De oplossing toen was er een andere stekker aan solderen.

Kijk me Systeem-knop voor info.

Dat ding deed et altijd perfect. Totdat ik er een radeon9700Pro in stak. Waar-de-loos. Er is ook altijd wat.

Voor meer info over de monitor:
http://www.tweakers.net/nieuws/18660

Maar ik blijf et gek vinden dat ie kuren heeft met me Radeon, terwijl hij het op me oude GF4 altijd perfect deed.

De kaart is trouwens dmv meegeleverde stroomkabel op de HD aangesloten. Moet ik misschien het AGP-voltage verhogen misschien?

Zo'n kabel zit er dus op/aan:
Radeon9700.jpg

Wat ik vreemd vind, jij zegt dat jij hem op 100hz hebt draaien terwijl volgens de specificaties hij dat niet aankan.

795freq.jpg

Wat ik echter ook vind op diverse sites dat meerdere mensen hem op 100hz hebben draaien. Ik geloof best dat dit een tijd goed zal gaan, maar op den duur zal je toch schade berokkenen aan de electronica.

Dat maakt nix uit. Hij kan ook op 100Hz bij 1024x768. Bij deze resolutie kan ie zelfs op 115Hz. Het probleem doet zich echt alleen voor wanneer de 9700 erin zit. Met mijn verkochte Gf4 zat ik ook altijd op 100Hz zonder enige probleem. Het boekje van LG bevat ook fouten en de ondersteuning voor de monitor is ook niet meer aanwezig op de LG-site.

De nieuwste Aida32 zegt dit ook.

Maar ik ben er al achter gekomen dat de combinatie MSI KT3Ultra+Radeon9700+Q-Tec PSU's niet goed gaan volgens een paar MSI forum-moderators: :rolleyes:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=28323&sid=aaf8cb254026f862072fe1c0ec8069a8&hilight=kt3

Ik ga echt geen nieuwe PSU aanschaffen (ding is net nieuw en werkte wederom prima toen mijn GF4 erin zat)

Ik ga denk maar een nieuwe mobo aanschaffen en wel een Asus A7N8X-X voor €78. Geen MSI meer voor mij, aangezien ik las dat de NEO's en de KT4 ook dit probleem kennen.

-edit-
attachment.php

Bijlagen

• lg.png
    lg.png
    11,3 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Da's dan lekker. Heb je een Q-tec van 550 W blijkt die waarde het opgetelde peakvermogen te zijn, als je dan een paar apparaten inbouwd met een wat hoger stroomverbuik hang je dus.
Dus inderdaad of andere apparaten met een lager stroomverbruik of een andere voeding, denk toch dat ik voor de laatste zou gaan om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen.

Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan