Vortigen
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 okt 2002
Het probleem: Tijdens het spelen van het spel World of Warcraft gaat na enige minuten (soms iets langer na 15 min ofzo) het scherm op zwart. De monitor gaat dan spontaan in de stand-by modus.
Gewoon surfen, emailen e.d. lukt echter wel zonder problemen.
Ook kan de PC uren achtereen aanstaan - monitor gaat dan zoals het hoort in de stand-by modus - en blijft dan goed werken. Het probleem is dus alleen tijden het spelen van het spel.
(opmerking: bij het opstarten van de PC maakt deze flink wat geluid de laatste tijd. Misschien een fan die brak is?)
Wat ik al geprobeerd heb: Monitor driver opnieuw installeren (was geen update dus gewoon de originele versie)
Nieuwe moederbord drivers (de laatste VIA 4in1)
Nieuwe grafische kaart drivers (de laatste van ATI, 6.x versie waar MS .net framework ook voor nodig is tegenwoordig)
Gecombineerd schrijven uitgeschakeld.
Met het updaten van drivers heb ik eerst de oude verwijderd voordat ik de nieuwe instaleerde.
Dit alles helaas zonder resultaat.
Het systeem: Samsung SyncMaster 152v TFT monitor 17" - WinXP Home - Asus mobo met VIA chipset - AMD Athlon 64 2800+ - Radeon 9800 Pro 128 mb - 1 gig geheugen - 200 gig Maxtor SATA 150 7200rpm 16mb.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of misschien wel een oplossing?
Alvast bedankt,
Vortigen.
Gewoon surfen, emailen e.d. lukt echter wel zonder problemen.
Ook kan de PC uren achtereen aanstaan - monitor gaat dan zoals het hoort in de stand-by modus - en blijft dan goed werken. Het probleem is dus alleen tijden het spelen van het spel.
(opmerking: bij het opstarten van de PC maakt deze flink wat geluid de laatste tijd. Misschien een fan die brak is?)
Wat ik al geprobeerd heb: Monitor driver opnieuw installeren (was geen update dus gewoon de originele versie)
Nieuwe moederbord drivers (de laatste VIA 4in1)
Nieuwe grafische kaart drivers (de laatste van ATI, 6.x versie waar MS .net framework ook voor nodig is tegenwoordig)
Gecombineerd schrijven uitgeschakeld.
Met het updaten van drivers heb ik eerst de oude verwijderd voordat ik de nieuwe instaleerde.
Dit alles helaas zonder resultaat.
Het systeem: Samsung SyncMaster 152v TFT monitor 17" - WinXP Home - Asus mobo met VIA chipset - AMD Athlon 64 2800+ - Radeon 9800 Pro 128 mb - 1 gig geheugen - 200 gig Maxtor SATA 150 7200rpm 16mb.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of misschien wel een oplossing?
Alvast bedankt,
Vortigen.