monitor geeft een harde knal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik heb een tweedehands monitor gekocht en die op mijn computer aangesloten.
Als ik de computer opstart geeft de monitor een harde knal.
Verder doet de monitor het goed.

Wat zou dit kunnen zijn en kan dit kwaad?

Packard Bell
P 4
Win XP Pro

Monitor
Ilyama 17"

lijk me niet echt gezond vind je wel :rolleyes:
ik zou er dus mee terug gaan want je kan straks wel,
eens je laaste knal krijgen.

Hoi ik heb zelf ook een Ilyama maar dan een 19" en inderdaad geeft hij bij het aanzetten een behoorlijke dreun maar gaat al jaren goed dus ik zou me geen zorgen maken.

vr.gr. Marcel

hoe uit de kanl zich?
het kan zijn bij de meeste iiyama's dat het een soort dreun geeft bij het opstarten.
controleer even of het gaat bij het opstarten van de pc of bij het aanzetten van de monitor.
kun je wat meer gegevens geven over de monitor die hier last van heeft.

greetz

Tja, wat is een harde knal in deze. Ik heb een Sony Triniton Multiscan 200ES 17 inch van aantal jaartjes oud en die geeft een harde plof bij het aanzetten of de pc nou aanstaat of niet. Informeer eens bij een pc-winkel, die weten het vast wel. Ze hebben ook een site: http://www.iiyama.nl/

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels verdere informatie gevonden en het schijnt zo te zijn dat het gekuid afkomstig is van een relais in de monitor en dat dit geeen kwaad kan.

Ik zal het af moeten wachten, de tijd zal het leren.

In ieder geval: iedereen bedankt voor de antwoorden.

Die knal word meestal veroorzaakt door het demagnetiseren van je scherm (degaus) van uit de standby mode zou je hem niet moeten horen.

Dat is idd door/voor het demagnetiseren, ik heb het zelf ook altijd al gehad.

greetz
H

Klopt het is alleen maar bij een koude start. Vanuit stand by modus of reboot hoor ik het niet.

Bedankt voor de reacties!

Groeten.

Ik hoor het ook bij een reboot of uit standbye, maar ook dit is niet zorgwekkend hoor!!

greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan