Monitor geen beeld meer na schoonmaken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

knalpijp

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
hallo,

ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vraag want ik kom er niet meer uit.
ik heb van de week mijn pc schoongemaakt: videokaart eruit vanwege ruimte.
en de grote stofwolken met de stofzuiger eruitgezogen.
nou sloot ik hem weer aan kreeg ik geen beeld en mijn pc valt direct weer uit!!
heb al een beetje lopen neuzen op internet maar niks lukt tot nu toe!:(

help mij alsjeblieft!

alvast bedankt,

Tim

Even iets meer informatie: Gaat hij binnen een seconde meteen weer uit, of duurt het bijvoordbeeld wat langer. Zou het kunnen zijn dat je per ongeluk met stofzuigen kortsluiting gemaakt hebt op het moederbord of de videokaart? Het is tenslotte microelectronica

Een stofzuiger is statisch.
Computers kunnen stuk gaan van statische elektriciteit.

ja maar ik doe het al 4 jaar zo en heb niks en ben verder niet in de buurt geweest van elektronica + ik weet niet of dat klopt maar alles gaat wel draaien en het is maar ongeveer 1 a 2 sec inderdaad.

In het stenentijdperk reden ze ook 4 jaar met vierkant wielen, totdat ze erachter kwamen dat ronde wielen beter werkten. Ik denk toch aan kortsluting

Het kan zijn dat je een connector of een uitbreidingskaart, geheugenkaart of wat ook even te veel hebt aangetikt met schoonzuigen, zodat die ergens niet meer goed contact maakt. Druk eens systematisch en voorzichtig ALLE aansluitingen / kaarten / stekkers goed aan. Er is een kans dat hij het dan gewoon weer doet...

heb alles al 3x nagelopen en aangedrukt zit allemaal aan.. en stel dat het kortsluiting is wat kan ik dan doen of vervangen?

Ik had een keer iets dergelijks. Ik dacht na tig keer aandrukken ook dat alles ok zat. Nope...
Ten einde raad alles een keer losgetrokken, stekkers er uit, geheugen idem dito, alle kaarten, alle jumpers (!), en weer teruggestopt. En dat hielp!

Zeg nooit nooit!