Monitor geen beeld meer na schoonmaken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

knalpijp

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
hallo,

ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op mijn vraag want ik kom er niet meer uit.
ik heb van de week mijn pc schoongemaakt: videokaart eruit vanwege ruimte.
en de grote stofwolken met de stofzuiger eruitgezogen.
nou sloot ik hem weer aan kreeg ik geen beeld en mijn pc valt direct weer uit!!
heb al een beetje lopen neuzen op internet maar niks lukt tot nu toe!:(

help mij alsjeblieft!

alvast bedankt,

Tim

Even iets meer informatie: Gaat hij binnen een seconde meteen weer uit, of duurt het bijvoordbeeld wat langer. Zou het kunnen zijn dat je per ongeluk met stofzuigen kortsluiting gemaakt hebt op het moederbord of de videokaart? Het is tenslotte microelectronica

Een stofzuiger is statisch.
Computers kunnen stuk gaan van statische elektriciteit.

ja maar ik doe het al 4 jaar zo en heb niks en ben verder niet in de buurt geweest van elektronica + ik weet niet of dat klopt maar alles gaat wel draaien en het is maar ongeveer 1 a 2 sec inderdaad.

In het stenentijdperk reden ze ook 4 jaar met vierkant wielen, totdat ze erachter kwamen dat ronde wielen beter werkten. Ik denk toch aan kortsluting

Het kan zijn dat je een connector of een uitbreidingskaart, geheugenkaart of wat ook even te veel hebt aangetikt met schoonzuigen, zodat die ergens niet meer goed contact maakt. Druk eens systematisch en voorzichtig ALLE aansluitingen / kaarten / stekkers goed aan. Er is een kans dat hij het dan gewoon weer doet...

heb alles al 3x nagelopen en aangedrukt zit allemaal aan.. en stel dat het kortsluiting is wat kan ik dan doen of vervangen?

Ik had een keer iets dergelijks. Ik dacht na tig keer aandrukken ook dat alles ok zat. Nope...
Ten einde raad alles een keer losgetrokken, stekkers er uit, geheugen idem dito, alle kaarten, alle jumpers (!), en weer teruggestopt. En dat hielp!

Zeg nooit nooit!

Je weet ook zeker dat alle evt. aanwezige jumpers er nog zijn? (jumpers zijn plastic blokjes van ongeveer 4-5 mm bij 2 mm die over 2 pennetjes geschoven worden om een semi permanente verbinding te maken)

volgens mij wel maar ik zal voor de zekerheid dan vanavond even de stofzuiger controleren!

er lag niks in de stofzuiger en heb alles opnieuw aangedrukt, maar nu had ik voor de zekerheid van mijn 2 harde schijfen de kabels verwisseld en nu valt hij niet meer uit.......blunder maar nu krijg op dvi zwart scherm en op hdmi geen signal te zien op me monitor :O???

Dat laatste probleem heeft in wezen niets te maken met het omwisselen van de harddisk-connectoren...
Je hebt helemaal nog geen beeld gehad? Of heeft de monitor het wel even gedaan totdat je de harddisk connectoren . . . ?
Wat voor soort videokaart heb je?
Vanaf AGP (ouder weet ik niet zeker) moet de videokaart als hij correct in het slot zit vastklikken aan een (1) kant. Je kunt hem er dan niet zomaar uit trekken.

Laatst bewerkt:
Heb je de mogelijkheid te testen met een andere videokaart of het dan soms werkt? Het begint er op te lijken dat er toch iets kapot is gegaan...
Elimineren door verwisselen met bekend goed werkende onderdelen kan dan helpen uitvinden waar het fout gaat. Oude rommeldoos of een vriend/collega met oude hardware?

het is verschijnlijk mijn moederbord want mijn onboard videokaart werkt ook niet! in iedergeval bedankt voor jullie hulp ik ga een nieuwe videokaart halen

Als je zegt dat het je mobo is dan heb je niet veel aan een andere videokaart?
Misschien ook een ander mobo?
Ik ben benieuwd!

Hoi,
heb je niet per ongeluk het koelblok los gestoten? Of is een klem losgeschoten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan