monitor goed instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulwesselius

Verenigingslid
Lid geworden
18 aug 2012
Sinds kort bezit ik een nieuwe monitor met resolutie 1920 bij 1080. Ik zie nu heel kleine lettertjes en op plaatsen waar ik zoekopdrachten wil geven zie ik geen omlijning van het zoekvenster.

Ik ben al enige tijd bezig om dat te proberen te verbeteren, maar tot nu toe vergeefs.

Iemand raadde me aan om de optie 'Deze beeldschermen uitbreiden' te gebruiken, maar dat betekende dat de cursor steeds terugsprong naar het laptop scherm en lastig te overreden was om weer naar het monitor scherm te gaan. Ik zou vensters kunnen verschuiven van laptop naar monitor, maar de vensters openden alleen op de monitor.

Ik zou graag grotere letters zien en de omlijning van zoekvensters, e.d. duidelijk willen zien.

Zou iemand me kunnen helpen?

Ik stuur nog een schermafdruk mee.

Met vriendelijke groet, Paul Wesselius

Bijlagen

• schermafdruk 6 aug 2020.PNG
    schermafdruk 6 aug 2020.PNG
    50,7 KB · Weergaven: 29
Grote van de letters wordt beinvloed door de schermresolutie.
Al de rest over die settings die iemand je heeft doorgespeeld, slaan nergens op - gaat over gebruik van 2 schermen en hoe je daarmee wil werken; nuttig, maar verandert niets aan je lettergrootte.

Dus je moet gewoon een lagere resolutie proberen, als je over de ganse PC een groter lettertype wil zien.

Je kan ook de lettergrootte op zich aanpassen maar dat is dan enkel voor Windows en dat is niet wat je zoekt meen ik te begrijpen.

De schermafdruk lijkt een te hoge resolutie te hebben. Een monitor moet op voorgeschreven resolutie werken. Dat is dus in het grafisch stuurprogramma niet anders dan: 1920 bij 1080. Willekeurige stuurprogramma's en drivers bieden niet altijd iedere mogelijke resolutie dus misschien moet u een andere driver installeren van uw grafische kaart of chipset. In Windows kan je allerlei verschillende elementen vergroten. Tekst, beeld, vensters, randen, pictogrammen en nog wel meer. Dat is als onvoldoende te ervaren maar in de Internet browser kan je inzoomen via het menu of met de toetsen Control + muiswiel. Er zijn browser apps voor zoom en dan kan u ook wel vaak apart de layout van Internet pagina's en de tekst vergroten. Dat is een kwestie van proberen maar de laatst gekozen weergave wordt bewaard.

breed 1673 pixels, hoog: 534 pixels @ 55 procent.

Laatst bewerkt:
Bij mij staat die zo ingesteld:
Beeldscherm instellingen W10
1. Schaal en lay-out > 100%
2. Schermresolutie > 1024 x 768
3. Schermstand > Liggend
4. Meerdere beeldschermen > Deze beeldschermen uitbreiden

Een geopend venster zou je van scherm moeten kunnen wisselen met WIN-toets+Shift+pijl links of rechts.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan