Monitor half beeld; Videokaart defect ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Mijn monitor vertoont plots slechts een half bibberend beeld; waarschijnlijk
is de Videokaart defect ?
Mocht dit niet het geval zijn (ik plaats even een andere videokaart), wat kan dan een andere oorzaak zijn. De monitor is oke, die heb ik uiteraard al op een andere 2e PC aangesloten en heeft daarop een goed beeld. Het betreft eveneens GEEN virus, aangezien ik een andere goed spelende monitor op de 1e PC heb aangesloten, met goed beeld.

Drivers up-to-date? Heb je niet een 2e monitor om op de PC te testen?

Drivers zijn up-to-date en een andere monitor is uiteraard ook al geprobeerd, met dezelfde problemen. De andere videokaart heeft inmiddels ook niets opgeleverd, sterker - die geeft de melding dat er een testprogramma zou moeten komen; maar er komt gewoonweg niets; beeld blijft zwart.

Dan denk ik toch snel aan een defecte kaart... Die andere videokaart hoort gewoon op het moederbord te passen?

Dan zouden dus beide videokaarten defect zijn ? Lijkt me sterk.
Kan dit echt de enige oorzaak zijn, of kan het nog wat anders zijn ?

Oja, sorry ik had even wat verkeerd getypt :D.

Maar ik zou het echt niet weten... En ja, het zou kunnen dat beide kaarten defect zijn, maar het lijkt mij ook sterk. Misschien een enkeltje naar de pc boer als hij het nog waard is? (of garantie?)

Laatst bewerkt:
Nee, al 7 jaar oud; dat wordt dus een nieuwe. Ik vraag nog hier en daar
(je weet maar nooit) en dan naar wat PC-testen kijken. Heb jij een idee ?
Moet een PC zijn met 1 Tb opslag, goede videokaart (speel GEEN spellen e.d.) voor
wat simpel fotobewerken, snelle processor en 4 GB intern geheugen.

Ben nooit een ster in samenstellen geweest :D.. Misschien moet je morgen even een nieuw topic openen met je vraag over het samenstellen/kopen van een PC.
veel succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan