monitor hand- en softwarematig uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Heej,
Als je je pc een tijdje niet gebruikt, zet ie zijn scherm uit. Door één druk op de knop komt alles weer terug waar het was. Hoe kan ik dit handmatig doen? als ik zeg afsluiten > standby dan doet ie meer dan alleen me monitor uitzetten, verbeekt ie ook mijn lanverbindingen en vergrendelt ie de computer en vast nog een hoop.

Nu zal ik vast een reply krijgen dat ik gewoon me monitor hardwarematig uit kan zette (Het uitknopje op de monitor) Maar dat wilik dus niet.

ik heb een geforce4 ti 4200 met bijbehorende drivers, maar daar kan ik niks in vinden.

alvast bedankt,
Coo

Als de monitor uitschakelt als je hem een tijdje niet hebt gebruikt, heb je de tijd zelf ingesteld in energiebeheer na hoeveel minuten het beeld wegvalt. Als je de computer normaal op standby zet, is het logisch dat hij een gedeelte uitschakelt. Dat is net zoals je een tv op standby zet. Alleen het lampje blijft dan branden.

Laatst bewerkt:
ik vind je vraag een beetje onduidelijk, maar ik denk dat je energiebeheer bedoeld? daar kan je kiezen voor vaste schijven na een bepaalde tijd uit schakelen, of helemaal niet, en ook beeldscherm apart, ik hoop dat jij dit bedoeld, zo niet moet je je vraag iets beter formuleren!

na die ingestelde tijd zet de monitor zichzelf uit. Dit is goed, maar in plaats van 20 minuten wachten wilik gewoon een optie hebben in windows om hetzelfde te doen (Dus de monitor uit te zetten, maar dan zonder 20 minuten te hoeven wachten)

en standby modus doet te veel, ik wil alleen dat de monitor uitgaat, de rest moet blijven werken

bij energiebeheer kan je de monitor ook op 1 minuut zetten

Volgens mij bedoel je gewoon dat je handmatig je monitor standby wilt zetten?
Hier staat een proggie dat dat kan:
http://www.rcis.co.za/dale/

Kun je dan een snelkoppeling mee op buroblad plaatsten of als je een toetsenbord hebt met extra programmeerbare toetsen zet je hem daar.

Gebruik op eigen risico.

Woohoo!
dank je gringoman, dat was precies wat ik zocht.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan