monitor incoming calls applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyberexe

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
hallo allemaal,

ik ben onderzoek aan het doen naar een applicatie (die ik zelf wil gaan bouwen) om bij te houden, en uit te lezen wie er belt naar een voip telefoon.

ik ben van plan om een monitor programma te maken in c# om op basis van een telefoonnummer gegevens uit onze database te halen en daar de klant gegevens op te halen.
echter kan ik niet echt een goede tutorial/methode vinden om hiermee van start te gaan.

heeft er iemand al eens zoiets gemaakt, of weet iemand hoe ik hiermee moet beginnen?
moet ik het misschien doen met multi-threading of webservices (ik noem maar iets)?

alvast bedankt.

Hoe je dit aan moet pakken hangt behoorlijk af van wat je precies van plan bent en hoe je dit wilt doen. Ben je bijvoorbeeld van plan om deze applicatie werkelijk het netwerkverkeer te laten monitoren en filteren op VOIP-aanvragen. In dat geval praat je namelijk over het bouwen van een netwerksniffer-applicatie. Dat is niet zo eventjes te doen. Je moet dan namelijk direct op de hardware duiken in plaats van gebruik te maken van de netwerkfunctionaliteit van je operating systeem. Doe je dit niet, dan kun je namelijk niet garanderen dat jouw applicatie de informatie als eerste krijgt. Bovendien verwijdert de standaard functionaliteit de gegevens van de netwerk stack, waardoor de VOIP-applicatie de requests niet meer binnen krijgt. Ik vraag me daarmee gelijk af of je dit in C# voor elkaar gaat krijgen, aangezien ik niet weet of C# wel functionaliteit biedt om direct bij hardware te komen.

Dan zou je bij een niet-netwerksniffer komen. Dat betekent dat je handmatig de zaken bij zal moeten werken. Binnenkomende gesprek zal door iemand moeten worden toegevoegd. Dat gaat fouten opleveren. Mensen vergeten het, hebben er geen zin in, tikken verkeerd over, bla. Mocht je hier wel voor kiezen, dan praat je over een redelijk rechttoe-rechtaan applicatie waarin je dingen in kunt voeren, met multithreaden dan ook niet echt wat te maken.

Mocht ook deze optie niet geschikt worden, dan zou je kunnen gaan denken aan een plug-in voor je VOIP-programma, mocht deze dat ondersteunen. Daar kan ik je alleen helaas niet mee helpen.

wat ik er mee wil bereiken heb je zo ongeveer al uitgelegd.

ik wil ervoor zorgen dat er (op het moment dat de telefoon overgaat) een scherm in beeld komt met daarop de gegevens van de relatie.
het is niet de bedoeling dat mensen zelf gegevens gaan invoeren.
het is alleen bedoeld om gegevens uit de database te trekken en die te tonen op het scherm.

ik vraag me dus ook af of dit mogelijk is in c#.
een andere taal zal ook geen problemen geven, maar c# maakt het er wel makkelijker op (aangezien ik al .dll bestanden heb met bestaande functionaliteit).

het is denk ik makkelijker om eerst 1 ip-adres te gaan monitoren.
daarna kan ik het gaan uitbreiden naar hardware-matige opties (welke telefoon etc).

de gegevens die ik van de telefoon terug wil krijgen, is eigenlijk alleen het telefoonnummer van de bellende klant.
op basis daarvan kan ik al een hoop.
(ik zou niet weten wat ik nog meer ervan terug wil hebben)

ik hoop dat dit ook een beetje meer informatie.

iig bedankt voor je antwoord!

Dat betekent dat je inderdaad of een soort van plugin moet schrijven of iets dat de inkomende call ziet en doorlaat voordat deze de netwerkstack inkomt. Dit laatste is volgens mij in C# niet mogelijk, C++ zou misschien wel het een en ander kunnen doen, maar dan ga je meer de hardware aansturing in, niet helemaal mijn vakgebied.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan