Monitor kleuren die vanzelf wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eazyQ

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2003
Minn Fujitsu c772 17 inch CRT monitor laat de kleuren af en toe verandered, blauw wordt ineens groenig, en springt weer terug, of ineens een baluwige gloed over het hele beeld. Al paar maal ge-degaussed, geen effect. Speakers die ernaast staan zijn shielded, dus zou ook geen effect moeten hebben. Iemand enig ideë".....

da's vast je kabel..... haal hem maar eens heen en weer om te kijken of bij beweging de kleuren veranderen

De kast staat op de grond, en de kabel zit aangedraaid, misschien nog andere tips? Maar zal hem van de week eens opnieuw losdraaien en weer erin prikken, kijken wat er dan gebeurd.

het kan zijn dat je alles goed vast hebt zitten, maar dat de kabel van binnen gewoon kapot is. ik heb hetzelfde aan de hand gehad en uren zitten zoeken naar betere drivers enzo. ik zou voor de gein een ander kabeltje proberen waarvan je zeker weet dat ie goed is.

Ik kan me nu heel erg vergissen (zit nl op de zaak) maar volgens mij komt die kabel rechtstreeks uit de monitor. Heb je daar ook een tip voor, behalve dan monitor openen en een nieuwe kabel erin solderen?

Geplaatst door eazyQ
Ik kan me nu heel erg vergissen (zit nl op de zaak) maar volgens mij komt die kabel rechtstreeks uit de monitor. Heb je daar ook een tip voor, behalve dan monitor openen en een nieuwe kabel erin solderen?

Jazeker, een veel makkelijker tip: een nieuw monitor kopen :)

Maar als je thuis achter je PC zit en de kleuren zijn niet goed, moet je op dat moment gewoon de kabel even bewegen (niet te hard eraan sjorren natuurlijk). Als dan de kleuren weer normaal worden weet je tenminste zeker dat het de kabel is. Zou best kunnen trouwens, want volgens mij maken ze geen monitoren meer met vaste kabels, dus hij zal wel oud zijn). En tja, als het dan je kabel is, heb je dus een probleem.... S6 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan